۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
صدور مجوز و مشکلات ناشی از تحریم دلیل تاخیر توزیع واکسن شد
رئیس گروه دارویی برکت:

صدور مجوز و مشکلات ناشی از تحریم دلیل تاخیر توزیع واکسن شد

سمنان- جمشیدی، رئیس گروه دارویی برکت گفت: قراربود تا پایان شهریور ۵۰میلیون واکسن برکت تولیدکنیم اما تاخیر درصدور مجوز و مشکلات ناشی از تحریم و پیچیدگی فناوری تولید واکسن، سرعت کار را کم کرد.

حمید رضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره واکسن برکت، تاکید کرد:  براساس گزارش ناظران وزارت بهداشت، واکسن برکت کم‌عارضه‌ترین واکسنی بوده که درایران تزریق شده است لذا نگارش مقاله مستندات مطالعات بالینی واکسن برکت به پایان رسید و برای انتشار در نشریات علمی تخصصی دنیا ارسال شده است.

وی با بیان اینکه فایزر و استرازنکا و بسیاری از واکسنهای دنیا هم هفت الی هشت ماه بعد از تست انسانی مقاله خودرا منتشر کردند، افزود: قراربود تا پایان شهریور ۵۰میلیون واکسن برکت تولیدکنیم اما تاخیر درصدور مجوز و مشکلات ناشی از تحریم و پیچیدگی فناوری تولید واکسن،سرعت کار را کم کرد و دستیابی به این عدد رایک ماه عقب انداخت.

رئیس گروه دارویی برکت با بیان اینکه  ۳۰کشور اطراف ما حتی یک دوز واکسن کرونا هم نتوانستند تولید کنند اما ستاداجرایی تاامروز ۶.۵ میلیون واکسن ایرانی کرونا تولیدکرده واین یک افتخار است، تاکید کرد:  به اندازه ۱۵۰ میلیون دوز واکسن مواداولیه داریم، مردم به شایعات توجه نکنند.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha