۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
دولت برای جبران کسری بودجه سوداگران دارای فرار مالیاتی را شناسایی کند
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بازار:

دولت برای جبران کسری بودجه سوداگران دارای فرار مالیاتی را شناسایی کند

میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت مالیاتها را در مسیر واقعی قرار دهد، مشکلات در زمینه کسری بودجه تا حدودی حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به چگونگی جبران کسری بودجه سالیانه در کشور گفت: راه های مختلفی برای جبران کسری بودجه وجود دارد.

وی افزود: وقتی ما با منابع غیر قابل وصول در بودجه مواجه می شویم علی‌القاعده این مسئله باعث کسری بودجه خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس اظهارداشت: باید در راستای جبران کسری بودجه سیاست کاهش هزینه‌های جاری را مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین ایجاد منابع پایدار برای درآمدهای بودجه می تواند، کسری بودجه را برطرف کند لذا باید این منابع در بودجه سالیانه به درستی تعریف شود.

میرتاج الدینی گفت: ما درآمدهای نفتی را باید به پروژه های زیرساختی و سرمایه گذاری های مولد مرتبط کنیم نه به هزینه های جاری کشور. لذا این مهم می تواند بخشی از مشکلات بودجه کشور در زمینه های عمرانی را برطرف کند .

این نماینده مجلس با اشاره به درآمدهای مالیاتی در بودجه سالیانه اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی حتماً در بودجه سالیانه نقش مهم و اصلی را بازی می کند لذا منابع بودجه ما در سه بخش تعریف می شود که یکی از منابع آن درآمدهای نفتی است لذا اگر دولت به این به سمت و سوی حرکت کند که مالیاتها را در مسیر واقعی قرار دهد و درآمدهای سوداگرایانه که معمولاً با فرار مالیاتی مواجه هستند، مدیریت کند مشکلات حل خواهد شد .چرا که برخی درآمدهای نجومی دارند و اما مالیات پرداخت نمی کنند لذا دولت باید این افراد را شناسایی کند تا به نوعی جبران کسری بودجه شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha