۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
تداوم روند افزایشی در بازار رمز ارزها؛ «دوج کوین» ۳۳ سنت معامله شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

تداوم روند افزایشی در بازار رمز ارزها؛ «دوج کوین» ۳۳ سنت معامله شد

امروز دوشنبه ۲۵ مردادماه قیمت رمز ارزها در بازار جهانی رشد کرد. بالاترین نرخ رشد به دوج کوین اختصاص داشت که بالغ بر ۱۱ درصد بود.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز دوشنبه 25 مرداد ماه قیمت بیت کوین در بازار جهانی از مرز ۴۷ هزار و ۴۰۰ دلار گذشت. نرخ افزایش ارزش این رمز ارز طی بیست و چهار ساعت گذشته برابر با ۱.۶۲ درصد گزارش شده است. در همین زمان قیمت هر اتریوم با تجربه رشد کمتر از یک درصدی به ۳ هزار و ۲۶۷ دلار رسید و هر XRP با قیمتی معادل ۱.۲۹ دلار مبادله شد.

در شانزدهمین روز ماه اوت هر دوج کوین قیمتی معادل ۳۳ سنت داشت که ۱۱ درصد نسبت به روز قبل بیشتر بود و پیش بینی ها از احتمال رسیدن قیمت این رمز ارز تا رمز ۵۰ سنت تا انتهای سال جاری حکایت دارد.

این تحولات در بازار رمز ارزها در شرایطی اتفاق افتاد که خبرهایی در مورد افزایش تقاضا برای رمز ارزها در کشورهای نیجریه و عراق به گوش می رسد. کوین دسک نوشت: «این دو کشور برای عبور از فشارهای مالی غربی از رمز ارزها استفاده می کنند تا به سادگی منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند. این دو کشور نمونه ای از کشورهایی هستند که از فرصت ایجاد شده در بازار رمز ارزها برای تقویت مالی خود بهره برده اند.»

اما اصلی ترین دلیل رشد ارزش رمز ارزها را می توان افزایش پذیرش آنها در اقتصاد دنیا دانست. بعد از انتشار خبر استخدام کارشناس مبادله رمز ارزها در شرکت امازون به منظور شروع پذیرش رمزارزها برای خرید کالاها از این فروشگاه بزرگ انلاین در دنیا، در روز گذشته شرکت وال مارت خبر از احتمال پذیرش رمز ارزها برای خرید کالاهای موجود در این شرکت و استخدام نیرو به این منظور داشت.

وال مارت بزرگترین شرکت خرده فروشی در دنیا است و در فروشگاه های زنجیره ای وال مارت انواع محصولات و کالاهای خوراکی و غیر خوراکی مورد استفاده خانواده ها به فروش می رسد. این شرکت علاوه بر اینکه در داخل امریکا شعبه های زیادی دارد در خارج از این کشور هم یکی از شناخته شده ترین شرکتهای خرده فروشی است و به همین دلیل تغییر رویکرد این شرکت و پذیرش رمز ارزها به عنوان وسیله مبادله از اهمیت بالایی برخوردار است.

مساله دیگر افزایش استقبال از رمز ارزها در کشور سنگاپور است. این کشور اسیایی در یک سال گذشته سهم خود در مبادلات رمز ارز را افزایش داده است. اما مساله مهم این جاست که حجم مبادلات  اتریوم در این کشور بیش از مبادلات بیت کوین است و این استقبال زیاد از اتریوم در سنگاپور می تواند تغییر زیادی در ارزش این رمز ارز ایجاد کند.

موضوع قانون گذاری برای بازار رمز ارزها هنوز در امریکا داغ است و سناتورهای امریکا هر روز طرح و نقشه تازه ای در این زمینه ارایه می دهند.  کوین دسک از وضعیت ایجاد شده در میان سناتورها به مثابه جنگی در میان قانون گذاران امریکایی یاد می کند و می نویسد: «اختلاف نظر در میان قانون گذاران بالا گرفته است. هر روز اظهار نظری در مورد ضرورت یا عدم ضرورت نظارت جدی تر بر این بازار منتشر می شود ولی تا حصول نتیجه نهایی فاصله زیادی وجود دارد. باید صبر کرد و دید که بالاخره سنای امریکا دریافت مالیات از مبادلات رمز ارز را به یک قانون تبدیل می کند یا خیر؟»

پیش بینی می شود روند افزایش قیمت رمز ارزها حداقل تا رسیدن قیمت هر  بیت کوین به مرز ۵۰ هزار دلار ادامه داشته باشد و این مهم هم تا انتهای هفته جاری محقق شود. کارشناسان نقطه آرامش بعدی در بازار بیت کوین را ۵۰ هزار دلار می دانند.

کد خبر: ۱۰۳٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha