۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
گسل مشاء در شرق تهران فعال است| مردم آمادگی داشته باشند
کارشناس ارشد زلزله شناسی در گفتگو با «بازار»:

گسل مشاء در شرق تهران فعال است| مردم آمادگی داشته باشند

منصوری، کارشناس ارشد زلزله شناسی گفت: وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری عصر یکشنبه در عمق ۸ کیلومتری زمین در منطقه بومهن در شرق تهران ممکن است، پیش زلزله بزرگتری باشد.

بازار؛  گروه راه و مسکن: «پویان منصوری» در گفتگو با خبرگزاری «بازار» افزود: از آنجا که روز ۲۱ مرداد ماه سال جاری زلزله ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در گسل شمال تهران به وقوع پیوسته، این نشان می دهد که گسل مشاء در شرق تهران و شمال فعال هستند.

وی اظهارداشت: دو زلزله در کمتر از ۵ روز در این دو منطقه رخ داده و این نگرانی را به وجود آورده که ممکن است زلزله های بزرگتری در این منطقه در حوالی بومهن و رودهن رخ دهد.

این کارشناس ارشد زلزله شناسی یادآور شد: با توجه به اینکه گسل مشاء در شرق تهران فعال است، لذا باید نیروهای امدادی آمادگی لازم را داشته باشند، هرچند که ممکن است زلزله ای هم در این منطقه رخ ندهد، ولی در هر صورت باید آمادگی لازم داشته باشیم.

شایان ذکر است که مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران عصر امروز(یکشنبه ۲۴ مرداد ماه) اعلام کرد: ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه و ۴۹ ثانیه روز یکشنبه زلزله ای به بزرگی ۳.۹ حوالی بومهن مرز استانهای تهران و مازندران را لرزاند.

مدیرعامل هلال احمر استان تهران نیز از اعزام چهار تیم ارزیاب هلال احمر پردیس و دماوند به محل وقوع زلزله شرق تهران خبر داد و گفت: در پی وقوع زلزله، هلال‌احمر استان تهران سه تیم از شهرستان پردیس و یک تیم از شهرستان دماوند به کانون زلزله اعزام کرده است.

«شاهین فتحی» افزود: شعب شمیرانات، فیروزکوه، دماوند و پردیس به حالت آماده باش درآمدند و تاکنون گزارشی از خسارتی این زمین لرزه منتشر نشده است.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۱.۸۷ و عرض جغرافیایی: ۳۵.۸۲ و عمق ۸ کیلومتر رخ داده و نزدیک‌ترین شهرها به مرکز زلزله بومهن با ۹ کیلومتر، رودهن با ۹ کیلومتر و پردیس با ۱۰ کیلومتر است.

پیشتر مدیرکل بحران استانداری تهران در خبری به وقوع زلزله ای به  بزرگی ۳.۹ ریشتر در شرق تهران اشاره کرد و گفت که این زلزله خسارتی مالی و جانی نداشت.

«منصور درجاتی» با بیان اینکه ستاد بحران دماوند و پردیس و بومهن تا ۷۲ ساعت آینده در آماده باش کامل هستند، گفت: تا این لحظه این زلزله خسارت مالی و تلفات جانی در بر نداشته است.

کد خبر: ۱۰۳٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha