۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
نقدینگی در جامعه، پتانسیلی مناسب برای بهبود وضعیت تولید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

نقدینگی در جامعه، پتانسیلی مناسب برای بهبود وضعیت تولید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید رفع موانع پیش روی تولید، بهبود فضای کسب و کار و اتکا به ظرفیت‌های داخلی می تواند سکوی پرش نظام اقتصادی باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید"، گفت: تجربه‌ سال‌های گذشته نشان داد، علیرغم اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران، ظرفیت اقتصادی کشورمان بسیار است به گونه‌ای که اگر سیاست گذاری مربوط به این حوزه به درستی تدوین و عملیاتی شود، تحولات زیادی در اقتصاد ایجاد خواهد شد.

نقدینگی موجود در جامعه یکی از پتانسیل های مناسب برای بهبود وضعیت تولید

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نقدینگی موجود در جامعه را یکی از پتانسیل های مناسب برای بهبود وضعیت تولید دانست و افزود: در سال گذشته نقدینگی کشور بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شد، اگر این اعتبار به سمت تولید سوق داده شود، جهش بزرگی در این حوزه رخ خواهد داد.

وی با انتقاد از اینکه نقدینگی کشور در نظام بانکی حبس شده و در خدمت تولید نیست، اظهار کرد: رفع موانع پیش روی تولید، بهبود فضای کسب و کار و اتکا به ظرفیت های داخلی می تواند سکوی پرش نظام اقتصادی باشد.

رونق تولید اهداف چندگانه اقتصادی را محقق می کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجایی که رونق تولید اشتغالزایی به همراه دارد، با تحقق این مهم معیشت مردم نیز بهبود می یابد، اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از کارخانه ها تعطیل بوده یا با ظرفیت کم مشغول هستند اگر موانع تولید برطرف و منابع مالی آنها تامین شود، جهش مثبتی در اقتصاد ایجاد می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: رونق تولید می‌تواند اهداف چندگانه ای که در شرایط فعلی جزو اولویت های ایران است را محقق کند.

کد خبر: ۱۰٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha