۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
بانک‌ها در تعطیلات آتی شعب کشیک ندارند
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی:

بانک‌ها در تعطیلات آتی شعب کشیک ندارند

کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام کرد: در ایام تعطیلی سراسری ۲۵ تا ۳۰ مردادماه، امکان تعیین شعب کشیک وجود ندارد و همه امور بانکی به ۳۱ مردادماه موکول خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدرضا جمشیدی، دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در این اطلاعیه آورده است: با توجه به تاکید ستاد ملی کرونا و نیز تعطیلی سامانه‌های بانکی ساتنا و چکاوک، همه بانک‌ها و موسسات اعتباری از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ تعطیل بوده و لذا امکان تعیین شعب کشیک وجود نخواهد داشت.

گفتنی است؛ تمدید ضمانتنامه‌های بانکی در ایام تعطیل از طریق سامانه سپام در روز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ انجام خواهد گرفت.

ضمنا خواهشمند است بانک‌ها و موسسات اعتباری تمهیدات لازم را به منظور تامین اسکناس کافی در دستگاه‌های خودپرداز در ایام مزبور داشته باشند.

 نحوه فعالیت سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک در روزهای تعطیل پیش رو
بانک مرکزی با تاکید بر تعطیلی شعب بانکها، در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ضرورت تامین اسکناس کافی در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در روزهای تعطیل پیش رو و نحوه فعالیت سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک در این روزها را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

 در این بخشنامه بانک مرکزی امده است:

با عنایت به مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر تعطیلی بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی کل کشور از تاریخ ۱۴۰۰.۵.۲۵ تا پایان روز ۱۴۰۰.۵.۳۰، به استحضار می‌رساند در بازه زمانی ذکر شده سامانه‌های ساتنا و چکاوک تعطیل بوده و دستور پرداخت و پردازش چک در این سامانه‌ها پذیرفته نخواهدشد. همچنین عملکرد سامانه پایا در روزهای موصوف مشابه سایر روزهای تعطیل و با یک چرخه واحــد (۱۲:۴۵) خواهدبود.

گفتنی است؛ براساس اطلاعیه‌های قبلی، در چرخه واحد روزهای تعطیل سامانه پایا، علاوه بر دستور پرداخت‌های شاپرکی، دستورپرداخت‌های عادی نیز پردازش خواهندشد.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرد: در خصوص ضمانت نامه‌های ریالی با تاریخ سررسید روزهای اشاره شده، امکان تمدید ضمانتنامه‌های مربوطه در سامانه سپام ریالی، در تاریخ ۱۴۰۰.۵.۳۱ فراهم خواهدبود.

خواهشمند است ضمن ابلاغ مراتب به همه واحدهای ذی ربط، دستور فرمایید تمهیدات لازم جهت تامین اسکناس کافی در دستگاه‌های خودپرداز آن بانک در روزهای تعطیل پیش رو، به نحو مقتضی صورت پذیرد.

کد خبر: ۱۰۳٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha