۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
۳۶ برنامه مهم وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم

۳۶ برنامه مهم وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم

«سیدرضا فاطمی امین» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را در این وزارتخانه با توسعه بنیادین ۳۶ پروژه مهم در حوزه های صنعتی، معدنی و تجارت کشور ارائه داده است.

بازار؛ گروه صنعت: رونق کسب و کار، توسعه تجارت با جریان کالا و زنجیره تکمیل به همراه تامین مالی، صنایع غذایی، لوازم خانگی، خودرو، ماشین آلات صنعتی و معدنی از مهمترین محورهای برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم  در دولت آینده است.

مجلس شورای اسلامی روز ۳۱ مرداد ماه سال جاری برنامه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را در دستور کار خود قرار داده است و در هریک از وزرا که از مجلس رای اعتماد گرفتند بلافاصله کار خود را در این وزارتخانه آغاز می کنند.

افزایش بهره وری بخش های مختلف صنعتی
در فاطمی امین در برنامه های خود به افزایش بهره‌وری در حوزه معدنی، رونق صنعت نساجی، پوشاک و ساماندهی بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده است.

رسیدگی به زیرساخت های شهرک های صنعتی و راه اندازی سامانه سامانه اطلاعات مشاغل به منظور کسب اطلاعات دقیق از بازار کار از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی رئیس جمهور در این وزارتخانه است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده است، رهبر عزیز و فرزانه انقلاب سالهاست یکی از راه‌های اصلی برون‌رفت از مسائل و چالش‌های موجود در کشور را رونق اقتصادی و جهش تولید اعلام کرده اند.

ایشان در پیام نوروزی سال ۱۴۰۰ نیز ضمن نام‌گذاری سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بر این نکته تاکید فرمودند که باید تولید محور قرار گیرد و حمایت‌های لازم از آن انجام شود و موانع سر راه تولید برداشته شود تا انشاءالله بتواند جهش تولید را به معنای واقعی کلمه در کشور ایجاد نماید.

همگان می دانند وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش بسیار مهم و تعیین‌ کننده ای در ساماندهی و پیشرفت کشور در سه بخش صنعت معدن و تجارت بر عهده دارد و می‌تواند در ایجاد جهش تولید اثرگذار باشد.

بخش صنعت، معدن و تجارت سهم عمده‌ای از منابع و سرمایه کشور را در اختیار داشته و با دارا بودن حلقه های پیشین و پسین متعدد نقش مهم تعیین ‌کننده‌ای در اثر گذاری بر روی سایر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور دارد

بخش صنعت، معدن و تجارت سهم عمده‌ای از منابع و سرمایه کشور را در اختیار داشته و با دارا بودن حلقه های پیشین و پسین متعدد نقش مهم تعیین ‌کننده‌ای در اثر گذاری بر روی سایر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور دارد.

توسعه صنعت، معدن و تجارت در کشور نیازمند برنامه ریزی دقیق بر اساس شرایط موجود
فاطمی امین معتقد است که نحوه مدیریت، اتخاذ راهبردها و ایفای نقش تنظیم گری و کنترل روابط کلان و بین بخشی با توجه به گستره تاثیرگذاری و تاثیرپذیری وزارت صنعت، معدن و تجارت از اهمیت ویژه ای در این مسیر برخوردار است و این نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق کلان با قابلیت و انعطاف پذیری لازم جهت بهبود و ارتقا و به روز رسانی تمام بخش های صنعتی، معدنی و تجارت بر اساس شرایط موجود کشور است.

فاطمی امین در برنامه‌های خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده است که در این راستا برنامه پیشنهادی تهیه شده برای این وزارتخانه به گونه‌ای تهیه و تنظیم شده است که بتواند با اتکا به ظرفیت ها و فرصت های عظیم موجود در کشور به ویژه ظرفیت‌های انسانی به همراه جوانان متعهد و تحول گرا بر مسائل و و مشکلات موجود فایق آید و با توجه به اسناد بالادستی و برنامه های میان مدت بتوانند نقش موثرتری در پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب ایفا کند.

وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت در برنامه های خود در این وزارتخانه تاکید کرده است برای تحول بنیادین بخش صنعت، معدن و تجارت ۳۶ پروژه تحول طراحی شده است و برخی از این پروژه ها مانند پروژه های اشتغال و تامین بار مالی بین بخشی بوده و با مشارکت سایر وزارتخانه‌ها اجرایی خواهد شد.

ایجاد بستر مناسبی برای حکمرانی هوشمند با اجرای برنامه های صنعت، معدن و تجارت
پ
روژه تحول تا پایان مهرماه فعال شده و نتایج آن ها به تدریج از اواخر سال جاری حاصل می‌شود و با اجرای این پروژه ها سازگارهای بخش صنعت، معدن و تجارت به طور کامل اصلاح شده و بستر مناسبی برای حکمرانی هوشمند خواهد بود.

اجرای پروژه مربوط به تکمیل سامانه اطلاعات کسب و کار،   تکمیل سامانه جامع تجارت برای رصد و پایش مستمر بازار و انجام پروژه تکمیل پایگاه داده های زمین شناسی و نیز پروژه گسترش تامین مالی زنجیره‌ای برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از مهم ترین برنامه وزیر پیشنهادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

اجرای پروژه راه اندازی صندوق‌های ارزی به منظور مولد سازی دارایی های ارزی از مهمترین برنامه های فاطمی امین در این وزارتخانه در دولت سیزدهم خواهد بود.

پروژه گسترش و تقویت شرکت های بازرسی برای کنترل بیشتر کیفیت ارائه خدمات فنی و مهندسی و تولید در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و پروژه گسترش و تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری با همکاری دانشگاه ها و برقراری ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه از مهم ترین برنامه های فاطمی امین در دولت سیزدهم خواهد بود

همچنین پروژه طراحی و استقرار فرایند رسیدگی به تخلفات و دادرسی کسب و کارها، پروژه راه اندازی سامانه قواعد و مجوزهای کسب و کار پروژه گسترش و تقویت مراکز ارزیابی و رتبه‌بندی و پروژه گسترش و تقویت مراکز خدمات کسب و کار از مهمترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در این وزارتخانه است.

پروژه گسترش و تقویت شرکت های بازرسی برای کنترل بیشتر کیفیت ارائه خدمات فنی و مهندسی و تولید در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و پروژه گسترش و تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری با همکاری داشنگاه ها و برقراری ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه از مهم ترین برنامه های فاطمی امین در دولت سیزدهم خواهد بود.

انجام پروژه گسترش و تقویت خدمات ابری بر اساس فناوریهای اطلاعات به منظور تسهیل کسب و کار و  پروژه هماهنگی شرکتهای پخش و فراورده های شبکه‌ ای، پروژه هماهنگی بنگاه های صنایع غذایی و پروژه هماهنگی بنگاه های خودرو سازی و بنگاه های تولید لوازم‌ خانگی و بنگاه های تجهیزات و ماشین آلات از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم است.

پروژه هماهنگی بنگاه های صنایع معدنی، پروژه هماهنگی بنگاه های نساجی و پوشاک، پروژه هماهنگی بنگاه های شیمیایی، پروژه هماهنگی بنگاه های داروسازی و تجهیزات پزشکی و اجرای پروژه ساماندهی بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل از دیگر برنامه های فاطمی امین در این وزارتخانه خواهد بود.

برنامه ریزی های جذب منابع انسانی متناسب با شایسته سالاری ها
پروژه تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی برای توسعه فعالیتهای صنعتی و تولیدی، پروژه طراحی شبکه مشاغل برای تعیین مشخصهای شغلی به منظور برنامه ریزی های جذب منابع انسانی متناسب با شایسته سالاری ها و  پروژه راه اندازی سامانه اطلاعات مشاغل به همراه پروژه مدیریت دانش سازمانی  برای تربیت مدیران گام دوم انقلاب از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این وزارتخانه خواهد بود.

اجرای پروژه قیمت تولید کننده و قیمت واحد، پروژه رتبه بندی فروشگاه ها، پروژه اصلاح ساختار بازار فلزات، کانی های غیرفلزی و شیمیایی، پروژه اصلاح ساختار بازار، پروژه راه اندازی سامانه کدال شرکت های دولتی، پروژه اشتغال دهک های درآمدی پایین، پروژه اشتغال مرزنشینان، پروژه اشتغال مناطق محروم و فعال سازی ظرفیت زنجیره معادن از دیگر مهمترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت و معدن و تجارت در دولت سیزدهم است وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است که در صورت کسب رای اعتماد اجرای برنامه های خود را در این وزارتخانه آغاز می کند.

اهم سوابق اجرایی فاطمی امین

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت

معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن

عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول صنایع و معادن

مشاور دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس پروژه های اقتصادی طرح مهر ماندگار

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در راهبردهای صنعتی، معدنی و تجاری و مجری طراحی و تدوین برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران

مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور

معاون برنامه ریزی و ارزیابی ستاد تبصره ۱۳

قائم مقام ستاد تبصره ۱۳

مدیر مرکز سرمایه گذاری و مشارکت آستان قدس رضوی

عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی رضوی

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

کد خبر: ۱۰۳٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha