۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
آغاز توزیع سرم در داروخانه‌ها | برای ۳ ماه «رمدسیویر» داریم
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

آغاز توزیع سرم در داروخانه‌ها | برای ۳ ماه «رمدسیویر» داریم

شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی رمدسیویر به اندازه سه ماه در کشور دپوشده وجود دارد و نگرانی برای کمبود این دارو نیست.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه بازدید انبارهای گمرک افزود: ما مدتی است که داروهای مورد نیاز کشور را پای هواپیما ترخیص می‌کنیم و نیاز به انبار گمرک نداریم.
 
وی ادامه داد: داروهایی که هم اکنون در انبارهای گمرک موجود است هم باید بررسی شوند، زیرا بخش قابل توجهی از آن‌ها در کشور تولیدکننده داخلی دارد و نیاز به واردات نیست و واردات آن ممنوع است مگر اینکه بحث کمی و کیفی آن مطرح باشد، بسیاری از داروهای موجود در انبار قابل مصرف نیست و برخی نیز ثبت سفارش نشده‌اند به عنوان مثال مکملی وارد شده که ۲۰ تولید کننده داخلی در کشور دارد.

شانه ساز تاکید کرد: داروهای موجود در انبار گمرک مرتبط با کرونا نبوده و داروی رمدسیویر را به اندازه سه ماه موجود داریم و در زمینه سرم نیز به دلیل ناهماهنگی و توقف یک تولیدکننده، دچار کمبود آن در کشور شدیم که بیش از دو میلیون وارد شد و در حال حاضر سرم به اندازه کافی در بیمارستان‌ها توزیع شده و در داروخانه‌های شهری نیز توزیع آن از دیروز آغاز شده و بیش از ۱۰۰ داروخانه نیز به لیست توزیع سرم افزوده شده است. 

کد خبر: ۱۰۳٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha