۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
سرمایه‌گذاری ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های برتر در طرح‌های دارای اولویت
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

سرمایه‌گذاری ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های برتر در طرح‌های دارای اولویت

رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از سرمایه‌گذاری ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های برتر کشور در طرح‌های دارای اولویت خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا رزم‌حسینی در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در ۷۵ طرح انجام شده که از جمله آن، طرح‌های بخش معدن و صنایع غذایی است.
وی عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را قابل قبول خواند و اضافه کرد: در این مدت ۱۰ ماه هم افزایی مناسبی در ستاد صورت گرفت که باعث بهبود فضای تولید در کشور شد.

رزم حسینی درباره فاطمی امین، وزیر پیشن‌های دولت برای وزارت صمت نیز گفت: پیش از این نیز سابقه و عملکرد مناسبی را از او شاهد بودیم و بدون شک از این پس هم عملکرد مناسبی را شاهد خواهیم بود. وی فرد خوش‌فکری است که می‌تواند این حوزه را فعال‌تر کند.

رزم‌حسینی با اشاره به تاثیر کرونا بر تولید در کشور گفت: با این وجود رشد ۷.۱ درصدی کشور در سال گذشته در فصل چهارم به ۹.۹ درصد رسید که نشان از عملکرد قابل قبول وزارت صمت دارد ضمن اینکه ۱۴۶ میلیون تن کالا وارد و صادر شد تا تامین مناسبی در اقلام اساسی و کالاهای مهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بسته‌های مانع زدایی کارهای خوبی انجام شده و ۳ بسته کارامد و خوب محیا شده است. یکی از این بسته‌ها برای بررسی به مجلس رفته که باید بررسی شود. بسته دیگر مربوط به ستاد اقتصادی دولت است، اما بسته‌ای که مربوط به وزارت صمت بود انجام شده است.

رزم‌حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تنظیم بازار گفت: امروز هیچ شرکتی در حوزه کشاورزی در اختیار وزارت صمت نیست و حتی شرکت بازرگانی دولتی هم تحت مدیریت واحد به دست وزارت جهاد مدیریت می‌شود.

وی افزود: به رئیس‌جمهور پیشنهاد دادم که جلسات کارگروه تنظیم بازار به ریاست معاون اول برگزار شود که دیروز جلسه کارگروه تنظیم در دفتر معاون اول برگزار شد امیدواریم ادامه‌دار شود که بدون شک اثرات مثبتی خواهد داشت.

رزم‌حسینی افزود: در تولید اکسیژن مورد نیاز کشور از جمله برای بیماران کرونایی اقدامات خوبی صورت گرفته، اما کمبودهایی که وجود دارد ناشی از کمبود برق است. اگر شرکت‌ها و صنایع بخواهند برق خودشان را تامین کنند باید شرایط برای آن‌ها تسهیل شود.

وزیر صمت با اشاره به سندهای ابلاغ شده در حوزه زنجیره تامین و تولید پوشاک و لوازم خانگی گفت: فراموش نکنید تولید در کشور در هر حوزه‌ای متاثر از سیاست‌های پولی و مالی کشور است و تصمیمات حوزه اقتصاد تاثیر مستقیم بر تولید دارد.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد جی. دی. پی کشور به وزارت صمت و وزارت جهاد مربوط است از این رو این دو بخش باید در تصمیمات کلان حضور داشته باشند.
 

کد خبر: ۱۰۳٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha