۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
طلا و نفت به کدام سمت می روند؟
یادداشت کارشناس؛

طلا و نفت به کدام سمت می روند؟

نفت به خاطر حس بدبینی در مارکت  با بیشترین ریزش هفتگی در ماه های اخیر روبه رو شده است.

رحمان امیرآبادی؛ بازار: در همین ابتدا یک موضوع کاربردی را به همه معامله گران بگویم؛ تحلیل فاندا در کنار تحلیل تکنیکال برای معامله گران حرفه ای مثل  دو بال پرواز 
که باعث می شود خیلی بهتر، بازار و حرکات قیمتی آنرا را درک کنند. پس این موضوع همیشه مد نظر داشته باشید.

بررسی طلا
بازار طلای فیزیکی هندوستان در این هفته برای اولین بار در یک ماه گذشته  با کاهش قیمت مواجه شد.افزایش بیش از حد  قیمت طلا در بازار داخلی موجب افت تقاضا شده بود، روز جمعه، معاملات آتی طلای محلی در هر ۱۰ گرم حدود ۴۷،۵۰۰ روپیه معامله شد که تقریباً ۱ درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.
واردات طلای هند در ماه جولای بیش از دو برابر سال قبل بوده است و به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسیده است.

 به گفته بعضی منابع، سقوط هزار پیپ طلا در پی فروش ناگهانی بیست و چهار هزار  قرارداد انس طلا به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار بوده است

وضعیت نفت
نفت به خاطر حس بدبینی در مارکت  با بیشترین ریزش هفتگی در ماه های اخیر روبه رو شده است، قیمت نفت در یکی دو روز گذشته حدود ۱ درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی در ماه های اخیر را تجربه کرد به نظر می رسد همه گیر شدن ویروس دلتا باعث کاهش تقاضای جهانی انرژی شود.

با توجه به قدرت گرفتن دلار انتظار می رود قیمت نفت هفته آتی نیز تحت فشار کاهشی قرار گیرد چراکه افزایش ارزش دلار باعث می شود که قیمت ارز دلار برای خریداران سایر ارزها گران تر شود.

برابر بررسی ها در معاملات آتی نفت برنت با  ۰.۸ درصد کاهش حدودا به ۷۰ دلار رسید ، قیمت آتی نفت خام وست تگزاس (WTI) با ۸۱ سنت کاهش به ۶۸.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

اگر دومین مصرف کننده بزرگ جهان یعنی  چین همچنان به محدودیت های وضع شده  در برخی شهرها ادامه دهد و  پروازها را همچنان به حالت تعطیلی در آورد 
می تواند  به کاهش بیشتر قیمت نفت را در پی داشته باشد.

با توجه به وضعیت کرونا تورم آمریکا در حال از بین رفتن است 
در روز های گذشته،   سیاستگذاران  ارشد گفتند که می‌خواهند محرک‌ها زودتر برداشته شود. یکی از این سیاستگذاران ارشد ، ریچارد کلاریدا، فرد  دوم فدرال رزرو است.
همچنین  اگر گزارش‌های اشتغال بعدی قوی باشند، فدرال رزرو باید از سپتامبر تیپرینگ را آغاز کند. ریچارد کلاریدا از رای دهندگان دائمی FOMC  هستند،  بنابراین نظر آنها بسیار مهم است. به نظر می رسد در روز های آتی وضعیت دلار بهتر از قبل باشد.

آمار تورم این  هفته تعیین کننده خواهد بود. پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش جزئی در تورم است.  داده‌های pmi نیز می‌تواند معامله گران را سورپرایز کند و شرایط  صعودی داشته باشد.
 به طور کلی مسیر  دلار در هفته آینده توسط این مجموعه  داده تعیین می‌شود. این داده ها می‌توانند تعیین کنند که آیا چشم‌انداز اعلام  تیپرینگ  در سپتامبر واقعی است یا خیر. هرچه تورم داغ‌تر باشد، احتمال حرکت انقباضی زودهنگام فدرال رزرو بیشتر است.

بازار  ارز جهانی یا فارکس فعلا  به دو قطب جدا از هم  تقسیم شده است. موسسات مالی و بانک‌هایی که در سال آینده نرخ بهره را افزایش می‌دهند و آنهایی که این کار را نمی‌کنند. آمریکا،  بریتانیا، کانادا و  نیوزلند به سمت نرخ‌های بالاتر حرکت می‌کنند در حالی که اروپا، ژاپن و سوئیس اینگونه نیستند.
تریدر هایی که بلند مدت کار معامله گری را انجام می دهند می بایست حتما موارد پیش گفته را در معاملات مد نظر داشته باشند

کد خبر: ۱۰۳٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha