۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
 برنامه‌ریزی برای اشتغال از سوی وزیر پیشنهادی کار ارائه شود
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

برنامه‌ریزی برای اشتغال از سوی وزیر پیشنهادی کار ارائه شود

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس معیارهای اولیه این کمیسیون برای رأی اعتماد به وزیر کار را مؤمن و انقلابی بودن دانست و در ادامه به لزوم داشتن برنامه در باب اشتغال اشاره کرد.

به گزارش بازار، مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رأی اعتماد به وزرا از شرایط عمومی تبعیت می‌کند، افزود: حتی اگر بخواهیم سه شاخصة جوانِ مؤمن انقلابی را بررسی کنیم، از بسیاری جهات کلی به همه وزرا می‌رسیم.

وی گفت: وزارتخانه کار نخست باید به مقوله تعاون توجه کند و قرار است این سهم در اقتصاد کشور به عدد ۲۵ درصد برسد.

انصاری این سهم را در شرایط کنونی بین ۶ تا ۷ درصد تخمین زد و افزود: نکته دوم مقوله کار است؛ امروز با معضل بیکاری روبه‌رو هستیم و اشتغال یکی از پیشران‌های زندگی مردم تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزیر باید بیکاری را سامان داده و به اشتغال توجه جدی کند، خاطرنشان کرد: مسئله سوم که بسیار مهم است، تأمین اجتماعی است و صندوق‌های بازنشستگی و... یکی از ضرورت‌های پیش روی وزیر پیشنهادی است.

انصاری ادامه داد: ما باید سطح رفاه اجتماعی و بیمه‌ها را افزایش دهیم تا از دوران سخت و مشکل کرونا عبور کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: ما وکلای مردم هستیم و مطالباتِ ما در راستای جایگاه قانونی تلقی می‌شود.

انصاری افزود: بررسی وزرا در صحن پس از تعطیلی محرم صورت می‌گیرد و بنده هم به‌عنوان یکی از وکلای ملت، ارائه‌دهنده دیدگاه‌ها خواهم بود.

وی، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر نشست‌های ما با وزرای پیشنهادی از جمله وزیر کار صورت‌گرفته و ایشان تجربه‌ای موفق داشتند ولی از مجموعه‌ای کوچک [کمیته امداد] به مجموعه‌ای بزرگ را رسالت‌های متفاوت آمده‌اند.

انصاری همچنین شاخصه‌های جوانی، مؤمنی و انقلابی بودن را در وزیر پیشنهادی کار و امور اجتماعی عنوان کرد و افزود: در نشست‌هایی که در فراکسیون و کمیسیون صورت گرفت، این مسائل مطرح شد و اجازه دهید فعلاً بنده اظهارنظر نکنم.

کد خبر: ۱۰۳٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha