۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
بازارچه صنایع‌دستی در زنجان افزایش می‌یابد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

بازارچه صنایع‌دستی در زنجان افزایش می‌یابد

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت:در راستای معرفی صنایع‌دستی و افزایش فروش محصولات صنایع‌دستی دو بازارچه صنایع‌دستی در زنجان راه‌اندازی شده و طی سالجاری هم تعداد بازارچه‌ها افزایش می‌یابد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ظرفیت‌های قابل‌توجهی در حوزه تولید صنایع‌دستی زنجان وجود دارد، گفت: در راستای معرفی صنایع‌دستی و افزایش فروش محصولات صنایع‌دستی دو بازارچه صنایع‌دستی در استان راه‌اندازی شده است و در سالجاری هم تعداد این بازارچه ها افزایش خواهد یافت.

وی از افزایش بیش از چهار برابری مراکز و فروشگاه‌های صنایع‌دستی در زنجان خبر داد و اظهار کرد: محصولات صنایع‌دستی ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد درآمد، اشتغال و توسعه استان هستند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه زنجان به‌ عنوان یکی از استان‌های  تولید صنایع دستی فلزی کشور جایگاه برجسته‌ای دارد، گفت: صنایع‌دستی زنجان به  کشورهای عراق، جنوب خلیج‌فارس، ترکیه و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

ارجمند با بیان اینکه رشته‌های منسوخ‌شده در استان زنجان احیاء می‌شوند، تاکید کرد: سه رشته صنایع‌دستی جاجیم پنبه‌ای، پرده بافی و مینای ملیله در استان احیا می‌شود و در این راستا آموزش این رشته‌ها توسط استادکاران کهنه‌کار و ماهر اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه احیاء و معرفی این هنرها که در حال منسوخ شدن هستند بسیار ضروری است، ابراز داشت: افرادی که شناسایی و صلاحیت و تبحر آنان مورد تأیید قرار گیرد می‌توانند از حمایت‌ها، دریافت مجوز و دریافت تسهیلات کم‌بهره به منظور احیا و تولید صنایع‌دستی استفاده کنند و تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان به فعالیت کارگاه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: با آموزش و مستندسازی می‌توان نحوه اجرای رشته‌های ریشه‌دار را به نسل جوان انتقال داد.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha