۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
چرا باید سیستان و بلوچستان را دید؟

چرا باید سیستان و بلوچستان را دید؟

انتخاب از بین جاذبه‌های سیستان و بلوچستان، کار آسانی نیست و این لیست طولانی‌تر از این حرف‌هاست.

به گزارش بازار، استان سیستان و بلوچستان یکی از مقاصدی است که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از مسافران قرار گرفته و به جاذبه‌های طبیعی و بکر بسیاری دارد. در این مقاله با ۴ مورد از بهترین جاذبه‌های سیستان و بلوچستان آشنا می‌شوید تا شما را ترغیب کند برای یک بار هم که شده برنامه‌ای برای مسافرت به این گوشه از ایران بچینید و با خرید بلیط هواپیما تصمیمتان را قطعی کنید.

تالاب لیپار؛ چابهار

در کیلومتر ۲۰ جاده چابهار به خلیج گواتر، تالاب لیپار یا همان دریاچه صورتی رنگ معروف ایران قرار گرفته. امثال دریاچه لیپار در جهان بسیار کم هستند و صورتی رنگ بودن آن، بخاطر وجود پلانتکون‌هاست. بهترین زمان برای بازدید از دریاچه یا تالاب لیپار، اواسط زمستان تا بهار است. در اواخر بهار تا تابستان هم پلانکتون‌ها به بیشترین مقدار می‌رسند و تالاب صورتی‌تر می‌شود.

شهر سوخته؛ زابل

در نزدیک شهر زابل، ردپا و بقایای یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری را می‌توان به چشم دید. شهر سوخته همزمان و هم‌دوره با تمدن جیرفت است و برخلاف چیزی که از اسمش متوجه می‌شویم، در اینجا آتش‌سوزی رخ نداده! گفته می‌شود که این شهر وابسته به صنعت بوده و خاکسترهایی که از کوره‌ها بیرون می‌آمده روی هم انبار می‌شده‌اند و همین باعث شده تا بخش‌هایی از شهر زیر خاکستر برود. منطقه مسکونی و گورستان شهر سوخته، دو قسمتی هستند که از آنها می‌توانید بازدید کنید.

چرا باید سیستان و بلوچستان را دید؟

روستای درک؛ زرآباد چابهار

یکی از عجیب‌ترین چشم‌اندازها، صحنه تلاقی کویر و دریاست. در روستای درک که نزدیک چابهار هم هست، همین منظره را می‌توانید ببینید. علاوه بر آن، انواع سواحل؛ شنی و مرجانی و ماسه‌ای و صخره‌ای، در این روستا قرار دارند. فاصله تپه‌های شنی که شما را یاد کویر می‌اندازند، با ساحل کم است و همین، "درک" را به مکانی خاص و دیدنی تبدیل کرده.

قلعه بمپور؛ بمپور

یکی از شهرهایی که شاید خیلی نامش را نشنیده باشید، بمپور در ۳۵۰ کیلومتری زاهدان و ۳۰۰ متری چابهار است. بر روی نقشه که نگاه کنید، انگار در میانه‌ی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. قدمت قلعه بمپور به زمان حکومت ساسانیان بر می‌گردد. برخی می‌گویند که اسم این منطقه بخاطر بهمن، پسر اسفندیار، بهمن پور بوده و در گذر زمان به بمپور تبدیل شده.

سفر به سیستان و بلوچستان

انتخاب از بین جاذبه‌های سیستان و بلوچستان، کار آسانی نیست و این لیست طولانی‌تر از این حرف‌هاست. برای همین پیشنهاد می‌کنیم تا در فرصتی مناسب، برنامه سفری چند روزه را به این استان بچینید و دیدن شهرهایی مثل زاهدان و چابهار را در اولویت بگذارید. برای راحت‌تر شدن سفر هم می‌توانید بلیط هواپیما تهران زاهدان را خریداری کرده و سفرتان را از این شهر شروع کنید.

سایت اسنپ‌تریپ تخفیف‌های مناسبی بر روی بلیط‌های هواپیما دارد و همین باعث می‌شود مقرون به صرفه‌تر سفر کنید. با فیلترهای متنوعی مانند ایرلاین، قیمت، و نوع بلیط هواپیما زاهدان تهران که در سایت وجود دارد، لیست پروازها را به دلخواه می‌توانید مرتب کنید. خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ هم به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته در دسترس است.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha