۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی استان کردستان تدوین شد
بعد از کار مطالعاتی سه ساله؛

طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی استان کردستان تدوین شد

سنندج- طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی استان کردستان به همت دانشگاه کردستان و در قالب یک برنامه سه ساله تهیه و تدوین شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در راستای اجرایی کردن برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، طرح برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استان کردستان با مسئولیت یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان تهیه و تدوین شد.

این طرح در قالب جزء الف ماده ۲۷، برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران برنامه ریزی شده است و در آن دولت موظف است به منظور تحقق سیاست کلی برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره‌‏برداری از ظرفیت‏‌های موجود در نواحی روستایی و ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاهای ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت‏‌محور روستاها اقداماتی را مطابق با قوانین و در قالب بودجه سنواتی انجام دهد.

مسئول تدوین این طرح مطالعاتی در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: در طول اجرای این قانون هر ساله در پنج هزار روستا با توجه به استعدادها و ظرفیت‏‌های بومی و محیطی آن منطقه و با استفاده از حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت نیروهای محلی و بهره‌‏گیری از تسهیلات بانکی، برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی آن روستاها با اولویت روستاهای بالای ۴۰ خانوار تهیه و به تصویب شورای توسعه و برنامه‏‌ریزی استان مربوطه برسد.

حسین دانش مهر در خصوص جزئیات این طرح بیان کرد: از این میزان سهم استان کردستان سالانه ۱۶۷ روستا در پهنه‌های ۱۰ گانه‌ استان است که تا پایان برنامه ششم توسعه، اسناد توسعه ۸۳۵ روستا تهیه شود.

وی بیان کرد: در این طرح ۱۱ مشاور بومی، هر کدام حداقل با ۵ نفر نیروی متخصص در راستای پوشش شرح خدمات طرح، به مدت ۳ سال مشغول برداشت‌های میدانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی، مباحث گروهی و تدوین گزارشات بوده اند.

این طرح با کارفرمای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان و مشاور طرح معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان، با عاملیت پژوهشکده کردستان شناسی است که فاز اول در سال ۱۳۹۶ در قالب ۱۶۷ روستا با مدیریت کیومرث ایراندوست و فاز دوم و سوم در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در قالب ۳۳۴ روستا با مدیریت حسین دانش‌مهر عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در اسفندماه ۱۳۹۹ با موفقیت در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد.

کد خبر: ۱۰۳٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha