۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵
تکیه بر توان داخلی تحریم آمریکا را بی اثر کرد| همدان تنها تولیدکننده خمیر الکترود در کشور
بازار گزارش می‌دهد؛

تکیه بر توان داخلی تحریم آمریکا را بی اثر کرد| همدان تنها تولیدکننده خمیر الکترود در کشور

همدان- شرکت«پترو کک آریان ویان غرب» یک شرکت دانش بنیان در همدان است که برای نخستین بار اقدام به تولید خمیر الکترود در کشور کرده و در برنامه بلند مدت تمام نیاز کشور به این محصول مهم را تامین خواهد کرد.

بازار؛ گروه استان‌ها: بیشترین کاربرد خمیر الکترود در کوره‌های تولید فروآلیاژ است و اصلی‌ترین وظیفه خمیر الکترود انتقال جریان الکتریسیته از منبع به مواد داخل کوره محسوب می شود که پس از پخت به شکل یک الکترود این کار را انجام می‌دهد.

همچنین برای تولید خمیر الکترود از کک نفتی یا آنتراسیت کلسینه به همراه چسب‌های مخصوص استفاده می‌شود و از اقلام وارداتی و مورد تحریم آمریکا است.

یک شرکت دانش بنیان در استان همدان با عنوان «شرکت پتر کک آریان ویان غرب» با تکیه بر توان جوانان متخصص و سرمایه گذاری سرمایه گذاران دلسوز برای نخستین بار خمیر الکترود را در کشور تولید کرده و هم اکنون ۳۰ درصد نیاز کشور را تولید می‌کند و در یک برنامه بلند مدت ۱۰۰ درصد نیاز کشور را تولید خواهد کرد.

مدیر فنی و عضو هیئت مدیره شرکت پتر کک آریان ویان غرب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در همدان با بیان اینکه آفریدگار بشر را خلق کرده تا بتواند هم خود و هم نوع خود را به سوی حرکت به سمت کمال سوق دهد، اظهار کرد: این شرکت به واسطه بانیان دلسوز برای قطع وابستگی صنعتی کشور و ایجاد اشتغال و کار آفرینی برای نخستین بار در ایران با ریسک بالا راه‌اندازی شد.

شرکت «پتر کک آریان غرب» برای تولید خمیر الکتردو برای مصارف کشور در کوره‌های سیلیس، منگنز، فلز و غیر فلزات اقدام به سرمایه گذاری کرده است

جمشید روهنده با اشاره به اینکه شرکت پتر کک آریان غرب برای تولید خمیر الکتردو برای مصارف کشور در کوره‌های سیلیس، منگنز، فلز و غیر فلزات اقدام به سرمایه گذاری کرده است، ادامه داد: شرکت با هدف به دست آوردن تکنولوژی و دانش فنی خمیر الکترود برای مصارف صنعت بزرگ متالوژی کشور ایجاد شده و سرمایه گذاری هنگفتی انجام داده است.

تکیه بر توان داخلی تحریم آمریکا را بی اثر کرد| همدان تنها تولیدکننده خمیر الکترود در کشور

وی با اشاره به اینکه شرکت پترو کک توانسته تکنولوژی مربوط به تولید خمیر الکترود و خط تولید آن را بومی سازی کند و خط تولیدی ساخته است، افزود: خط تولید ایجاد شده منحصر به فرد است.

مدیر فنی و عضو هیئت مدیره شرکت پتر کک آریان ویان غرب با اشاره به اینکه در گذشته خمیر الکترود کربنی از خارج وارد کشور می‌شد، اضافه کرد: در سال نخست ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن خمیر الکترود داشت.

در برنامه میان مدت تولید ۵۰ درصد خمیر الکترود مورد نیاز کشور و در برنامه بلند مدت تولید ۱۰۰ درصد نیاز کشور را در برنامه داریم

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در فاز نخست ۳۰ درصد معادل ۶ هزار تن نیاز کشور را تولید می‌کند، بیان کرد: در برنامه میان مدت تولید ۵۰ درصد خمیر الکترود مورد نیاز کشور و در برنامه بلند مدت تولید ۱۰۰ درصد نیاز کشور را در برنامه داریم.

روهنده با اشاره به اینکه تمام تجهیزات خط تولید شرکت پترو کک منحصر به فرد است و می‌تواند خدمات خود را به تمام کشور ارائه دهد، ادامه داد: ورود به بازار جهانی و انجام صادرات را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی هم اکنون برای ۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، افزود: در این کارخانه با توجه به برنامه پشتیبانی و دفتر مرکزی ۳۲ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و ۲۰ نفر در دفاتر تهران و تدارک فعالیت دارند.

مدیر فنی و عضو هیات مدیره شرکت پتر کک آریان  ویان غرب با اشاره به اینکه برای این واحد تولیدی۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است، اضافه کرد: شرکت پترو کک آریان غرب تنها تولید کننده خمیر الکترود در کشور است.

‌محصول خمیر الکترود کاملا وارداتی بود اما با توان و دانش فنی موفق شدیم این واحد را در استان همدان راه اندازی کنیم

وی با تاکید بر اینکه ‌محصول خمیر الکترود کاملا وارداتی بود اما با توان و دانش فنی موفق شدیم این واحد را در استان همدان راه اندازی کنیم، بیان کرد: دانش تولید خمیر الکترود در همدان بومی شده است.

روهنده با تاکید بر اینکه کربن در دنیا مافیا دارد و آمریکایی‌ها خمیر الکترود را جزو اقلام تحریمی اعلام کرده‌اند، ادامه داد: برای مصرف داخلی خمیر الکترود را از چین و اوکراین وارد می‌کنیم.

تکیه بر توان داخلی تحریم آمریکا را بی اثر کرد| همدان تنها تولیدکننده خمیر الکترود در کشور

وی با اشاره به اینکه کشورهای دیگر خط کربن گرافیک را به ایران ندادند، افزود: مواد اولیه تولید خمیر الکترود به طور کلی در ایران وجود دارد و جای نگرانی نیست.

مدیر فنی و عضو هیئت مدیره شرکت پتر کک آریان  ویان غرب با اشاره به اینکه ماده اولیه خمیر الکترود، پترولیون کک است، اضافه کرد: کک نفتی در ایران وجود دارد که مدتی دور ریخته می‌شد اما اکنون فراوری می‌شود.

هم اکنون خمیر الکترود از همدان به همه استان‌های کشور ارسال می‌شود و در طرح توسعه آینده ۵۰ درصد نیاز کشور را تولید خواهیم کرد

وی با بیان اینکه صنعت متالوژی ایران یک صنعت گسترده است که همه وابسته به خارج بودند، بیان کرد: هم اکنون خمیر الکترود از همدان به همه استان‌های کشور ارسال می‌شود و در طرح توسعه آینده ۵۰ درصد نیاز کشور را تولید خواهیم کرد.

روهنده با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های شرکت در داخل استان و کشور طراحی شده است، افزود: ساخت بخشی از دستگاه‌ها با نظارت ما واگذاری شده اما همه دستگاه‌ها در ایران ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه سهامداران شرکت خصوصی هستند، افزود: سهامداران افراد خیری هستند که برای اشتغال و بدون توقف واحد پترو کک آریان غرب را حمایت می‌کنند.

مدیر فنی و عضو هیئت مدیره شرکت پتر کک آریان  ویان غرب با اشاره به اینکه در صورتی که کربن در معرض اکسیژن قرار نگیرد تا ۳۵۰۰ درجه سانتیگراد جامد می‌ماند، اضافه کرد: المان‌ها در کورها شکل می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه تمام کارکنان این مجموعه نیروهای جوانانی هستند که با عشق و علاقه کار و با افتخار در این واحد تولیدی کار می‌کنند، ادامه داد: در این حرکت ملی در راستای تولید خمیر الکترود در کشور همه این جوانان سهیم هستند.

تکیه بر توان داخلی تحریم آمریکا را بی اثر کرد| همدان تنها تولیدکننده خمیر الکترود در کشور

روهنده در ادامه از حمایت مدیران استان برای راه اندازی این واحد تولیدی قدر دانی کرد و با بیان اینکه حمایت‌های مدیران استان شرایط را تسهیل کرد، تاکید کرد: موانع و بروکراسی در ایران وجود دارد اما با مدیران اعمال مدیریت صحیح کار را تسهیل کردند.

وی در ادامه در رابطه با آب مورد نیاز برای مصرف در تولید خمیر الکترود یاد آور شد: در شبانه روز نیم ‌متر مکعب آب مصرف می‌کنیم.

قصد داریم محصولاتی تولید کنیم که منحصرا از کربن تولید می‌شود و نخستین محصول خمیر الکترود بوده است

عضو دیگر هیئت مدیره شرکت پترو کک آریان غرب و مهندس این واحد تولیدی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در زنجیره کربن قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: قصد داریم محصولاتی تولید کنیم که منحصرا از کربن تولید می‌شود و نخستین محصول خمیر الکترود بوده است.

محسن آخوندی با اشاره به اینکه تکنولوژی دیگری وجود دارد که بعد از خمیر الکترود ایجاد می‌شود و در حال رسیدن به دانش آن هستیم، ادامه داد: محصول بعدی الکترود گرافیکی است که در گروه‌های ذوب قرار می‌گیرد و محصول جانبی دارد و در صنایع فولادی استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تولید الکترود گرافیکی می‌توانیم نانو لوله‌های کربنی تولید کنیم، افزود: در یک برنامه ریزی ۹ ساله برنامه‌های خوبی اجرایی خواهد شد.

این گزارش گویای آن است اعتماد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌برداری از صنعت نفت و مشتقات نفتی را به نفع کشور افزایش می‌دهد بنابراین اعتماد به نسل جوان که سعی دارد به پشتوانه دانش علمی و مشاوره پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مسیر توسعه و پیشرفت بیش از پیش کشور را هموار سازد مهمترین مسئولیت دست اندرکاران و مدیران ارشد استان و کشور است.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha