۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
«محرابیان» کیست؟ | چالشی به نام بحران آب و کمبود تولید برق
«بازار» وزیر نیروی پیشنهادی به مجلس را بررسی می کند

«محرابیان» کیست؟ | چالشی به نام بحران آب و کمبود تولید برق

«علی اکبر محرابیان» وزیر صنعت دولت نهم و دهم در حالی به عنوان وزیر نیروی پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده که کشور با بحران خشکسالی و خاموشی های گسترده مواجه است.

بازار، گروه آب و انرژی : بعد از حواشی فراوان لیست اعضای کابینه رییسی اعلام شد. نگاهی به لیست منتشر شده  نشان می دهد که مسئولین  نفتی دولت های قبل  حضور پر رنگی در کابینه دولت سیزدهم دارد. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با صدور حکمی سید مسعود میرکاظمی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد. همچنین بر اساس آنچه اعلام شده رستم قاسمی وزیر پیشین نفت به عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس شده است. در این میان جواد اوجی رییس پیشین شرکت گاز نیز سکاندار ساختمان طالقانی خواهد شد.  

انتخاب «علی اکبر محرابیان» وزیر صنایع و معادن دولت نهم و دهم به عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم و معرفی آن به مجلس می تواند یکی از چالش های دولت سیزدهم و شخص وزیر نیرو باشد. در حالی ابراهیم رییسی او را به عنوان سکاندار ساختمان نیایش پیشنهاد کرده که محرابیان در کارنامه عملکردی مناسب خود، سابقه ای در حوزه های برق و آب نداشته و حالا درست در شرایطی که گفته می شود کشور با بحران شدید آب مواجه است و حدود ۱۵۰ شهر کشور با تنش شدید آبی دست و پنجه نرم می کند به مجلس معرفی می شود. از آن طرف کشور با کسری دست کم ۱۰ هزار مگاواتی در حوزه برق مواجه است و عملا افت سرمایه‌گذاری و رکود در شرایط هشدار قرار دارد. در چنین شرایطی به نظر می رسد در صورت رای اعتماد مجلس به محرابیان، او کار سخت و دشواری برای وزارت نیروی دولت سیزدهم داشته باشد.

نگاهی به سوابق علی اکبر محرابیان
او در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمد. وی مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده است. محرابیان در سال ۱۳۸۶ (دولت نهم) بعد از برکناری علیرضا طهماسبی، سرپرست و سپس، وزیر صنایع و معادن شد. محرابیان درشهریور ۱۳۸۸ به کابینه دوم احمدی نژاد نیز با عنوان وزیر صنایع و معادن راه یافت و تا سال ۱۳۹۰ که این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شد، عهده دار این مسئولیت بود.

برخی از سوابق اجرایی علی اکبر محرابیان
مشاور رئیس جمهور و رئیس ستاد طرح‌های ویژه در دولت نهم

طراح لایحه ساماندهی مصرف سوخت و گسترش حمل و نقل عمومی و حمایت از صنعت خودروسازی و صنایع جانبی و بسط این لایحه در قالب تبصره ۱۳ قانون بودجه

رئیس و نماینده ویژه محمود احمدی نژاد در ستاد تبصره ۱۳

نماینده ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن کشور

عضو شورای عالی فنی کشور

حمایت از صنعت داخلی در قالب تبصره ۱۳ در حوزه‌های مختلف صنعت، اعم از خودروسازی و صنایع جانبی

معاون بزرگترین شرکت تولید کننده صنایع چوب کشور

مشاور شهردار تهران

عضو هیئت مدیره شرکت شهروند وابسته به شهرداری تهران

رئیس مؤسسه عمران استان اردبیل

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه استان اردبیل

مؤسس و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری استان اردبیل

کد خبر: ۱۰۲٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha