۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
ضرورت امنیت غذایی و لزوم خودکفایی نسبی در هر منطقه
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد

ضرورت امنیت غذایی و لزوم خودکفایی نسبی در هر منطقه

آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه صنایع غذایی و آشامیدنی یک نقشه راه است که تغییرات بنیادی در این حوزه به وجود خواهد آورد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علی آقامحمدی در نشست بررسی و نهایی سازی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنایع غذایی و آشامیدنی با بیان این مطلب، افزود: در این نقشه راه دستگاه‌های مرتبط و ذیربط از جمله گمرک، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و وزارت صمت در کنار فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان به صورت هماهنگ در یک مسیر حرکت خواهند کرد و جهت حرکت این مسیر به سمت تکمیل و ارتقاء زنجیره ارزش خواهد بود.

وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که اجرای این برنامه عملیاتی باعث تغییرات بنیادین در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی خواهد شد و افزایش زیرساخت‌های تولید و صادرات را به دنبال دارد.

انضباط محوری یارانه‌ها
رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری انضباط محوری یارانه ها را از جمله کارکردهای برنامه عملیاتی توسعه صنایع غذایی عنوان کردوگفت: با اجرای این برنامه عملیاتی، اعطای یارانه ها انضباط بیشتری خواهد گرفت و افزایش تولیدات صنعتی و رعایت حقوق مصرف کنندگان با رویکرد بهتری محقق خواهد شد.

اصلاح و بازنگری در نظام قیمت گذاری محصولات صنایع غذایی
آقامحمدی همچنین اصلاح و بازنگری در نظام قیمت گذاری محصولات صنایع غذایی و کشاورزی را از کارکردهای حائز اهمیت این برنامه عملیاتی دانست و بر ضرورت پایش و همچنین برگزاری جلسات رصد این برنامه به صورت مستمر تاکید کرد.

ضرورت امنیت غذایی و لزوم خودکفایی نسبی در هر منطقه
وی همچنین با تأکید بر ضرورت امنیت غذایی و لزوم خودکفایی نسبی در هر منطقه گفت: اجرای این سیاستگذاری و حرکت به سمت کشت قردادی، صنایع غذایی و کشاورزی را متحول خواهد کرد وشاهد توسعه صنعتی در این بخش خواهیم بود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه افزود : زنجیره صنایع غذایی و آشامیدنی سهم بسزایی در اشتغال صنعتی دارد که ۱۴ درصد شاغلین سند در این حوزه می‌باشد و زندگی روزمره مردم با این بخش دخیل است.

آقا محمدی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه های اجرایی و تشکل ها برای تدوین این برنامه عملیاتی، از تلاش های وزارت صمت به ویژه معاونت امور صنایع نیز قدردانی کرد.

گفتنی است در این جلسه که به میزبانی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد فعالان بخش خصوصی به بررسی محورهای پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنایع غذایی و آشامیدنی پرداختند و نظرات خود را ارایه دادند.

کد خبر: ۱۰۲٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha