۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
بازار رمز ارز آرام گرفت| اقدام تأثیرگذار بانک بزرگ آمریکایی
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بازار رمز ارز آرام گرفت| اقدام تأثیرگذار بانک بزرگ آمریکایی

امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه قیمت رمز ارزها در بازار جهانی رشد چندانی را نسبت به روز قبل از آن تجربه نکرد.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد قیمت بیت کوین در بازار جهانی ۴۵ هزار و ۴۰۲ دلار بود  که ۱ درصد نسبت به ۲۴ ساعت قبل کاهش پیدا کرده بود ولی ارزش هر اتریوم در بازار با تجربه کاهش بسیار خفیف به ۳۱۳۰ دلار رسید. در این روز ارزش هر XRP در بازار جهانی ۶.۷ درصد رشد کرد و این رمز ارز با قیمت ۸۶ سنت مبادله شد در حالیکه هر دوج کوین  قیمتی معادل ۲۵ سنت داشت.

ثبات نسبی بازار در سطحی که روز قبل مشاهده شده بود  باعث شد تا بررسی های بنیادی تری در مورد وضعیت  مبادلات انجام شود. از یک طرف سیاست های چین برای مقابله با فعالیت مزارع رمز ارز  و مراکز مبادله آن در کشور موضوع بحث بود و از طرف دیگر سیاست برخی از بانکها برای ایجاد حسابهای متصل به سرمایه های رمز ارزی و امکان رصد مبادلات در این بازار خبرساز بود.

مطالعات انجام شده در مورد حجم  و ارزش مبادلات در بازار رمز ارزها نشان داد در سه ماه اخیر بخش اعظم مبادلات در کشورهای غربی انجام شده است در حالیکه پیش از وضع قانون منع  مبادله رمز ارزها در چین، این کشور بیشترین سهم را در عرضه و مبادله رمز ارزها داشت.

کوین بیس در این مورد نوشت: «سیاست چین بسیار سخت گیرانه است و مزارع رمز ارز و مراکز مبادلاتی هم از این کشور خارج شده اند. این مراکز کشورهای غربی را برای کار انتخاب کرده اند به همین دلیل  است که آمارها نشان از افزایش حجم مبادلات در این سوی دنیا دارد.»

نکته مهم دیگری که در این روز بخش زیادی از خبرها را به خود اختصاص داده بود مساله ایجاد حسابهای بانکی متصل به سرمایه های رمز ارز بود. سیاستی که مدتی است توسط بانکهای بزرگ امریکایی پیشنهاد شده است و به نظر می رسد با جدیت زیادی پیگیری می شود.

از طرف دیگر بانک «پی ان سی» اخیرا خبر از عرضه اولیه رمز ارز داد. این بانک که پنجمین بانک بزرگ امریکا است در نظر دارد خدمات سرمایه گذاری رمز ارز را برای مشتریان خود راه اندازی کند.

مدیر عامل این بانک در پاسخ به وب سایت کوین دسک در مورد طرح تازه خود نوشت: «در ماه های اخیر ما اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت با رهبران صنعت رمز ارز از جمله «ایلان ماسک» کردیم و توانستیم بستر را برای تغییرات بزرگی فراهم کنیم. بر مبنای این طرح تازه، مشتریان بانک پی ان سی دسترسی بیشتری به خدمات سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها دارند و این خدمات از طریق بانک و پرسنل آن انجام می شود.»

تا کنون بانکهای زیادی اعلام کردند برای ارایه خدمات سرمایه گذاری به مشتریان خود وارد عمل می شوند ولی  پی ان سی بزرگترین بانکی  است که این طرح مشترک را با «کوین بیس» انجام داده است.

بررسی ها نشان داد از یک ماه قبل قراردادهای آتی با محوریت رمز ارزها در بانک پی ان سی طراحی  شده است و به زودی وارد سیستم خدمات مالی خواهد شد.

 تحولات زیادی که در بازار رمز ارزها در جریان است این سوال را ایجاد کرده است که آینده بازار را چگونه می توان پیش بینی کرد؟ شماری گزارشها حکایت از گذر قیمت هر بیت کوین از مرز ۵۰ هزار دلار در آینده نزدیک دارند و در شماری دیگر در مورد قیمت ۱۰۰ هزار دلاری  بیت کوین صحبت می شود.

به نظر می رسد با توجه به سرعت رشد پذیرش رمز ارزها در بازارو افزایش حجم مبادلات در این بازار رسیدن به قیمت ۵۰ هزار دلار در آینده نزدیک بسیار محتمل باشد ولی گذر از سد قیمتی ۱۰۰ هزار دلاری  را نمی توان پیش بینی کرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha