۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
تلاش اتاق بازرگانی تبریز برای تقویت ارتباطات خارجی و رونق صادرات در دوران پساکرونا
در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

تلاش اتاق بازرگانی تبریز برای تقویت ارتباطات خارجی و رونق صادرات در دوران پساکرونا

تبریز- نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز از تلاش اتاق بازرگانی تبریز برای تقویت ارتباطات خارجی و رونق صادرات در دوران پساکرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالفتح ابراهیمی عصر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: در سه ماهه اول سال امسال، ۳۱۹ عدد کارت بازرگانی صادر شده است که این میزان در کل سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۱۵۰ عدد بوده است.

وی سپس ادامه داد: تعداد کارت‌های فعال تا مرداد ماه امسال یک هزار و ۱۹۰ کارت بوده است. در این واحد تمام اقدامات بازنگری شده و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، کارت بازرگانی ظرف پنج روز صادر می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: در سال ۹۹، ۳۳ مورد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی تشکیل شده که حاصل آن ۱۰۹ مصوبه استانی و ۶۶ پبشنهاد ملی بوده که از میان آنها ۲۵ مصوبه استانی اجرایی و ۸۴ مصوبه دیگر در حال پیگیری است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز افزود: اتاق بازرگانی تبریز در راستای تقویت ارتباطات خارجی میزبان سفرا و رایزنان تجاری کشورهای آذربایجان‌، ارمنستان، ترکیه و بنگلادش بوده است.

ابراهیمی، با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه همه جانبه جامعه، گفت: آنچه باعث مشکل می‌شود، عملکرد نامطلوب مسوولان است نه حقیقت گویی خبرنگاران و معتقدم گفتن حقیقت باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود.

مشکل کمبود برق در آذربایجان شرقی جدی است
رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور و عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز نیز در این جلسه گفت: مشکل کمبود برق در آذربایجان شرقی جدی است و باعث اختلال در روند فعالیت واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی می شود.

جمشید برزگر با اشاره به اینکه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی فقط دو نیروگاه در استان آذربایجان شرقی احداث شده است، افزود: اگر مشکلی در نیروگاه تبریز پیش بیاید با فاجعه ای روبه رو می شویم.

وی سپس با اشاره به وظایف خطیر خبرنگاران گفت: در شرایط سخت کنونی همه باید دست به دست هم دهیم و از این بحران عبور کنیم که در این عرصه به تحلیل‌های خبرنگاران و بیان حقایق از سوی آنها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیاز مبرم داریم. خبرنگاران باید واقعیت های موجود در جامعه رو بازگو کنند.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha