۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور تامین شده است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور تامین شده است

آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: یک میلیارد و پانصد میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز یا بر روی کشتی در مسیر رسیدن به بنادر کشور است و یا در بندرگاه برای تخلیه مستقر شده‌ اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۱۹ مرداماه) این کمیسیون، گفت: در نشست امروز با حضور مسئولین بانک مرکزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی وضعیت واردات کالاهای اساسی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری باتوجه به خشکسالی‌ها و عدم موفقیت کشاورزان در تولید گندم به واردکننده این محصول تبدیل شده‌ایم، ادامه داد: مردم و دولت خواستار واردات گندم سالم و با کیفیت مناسب هستند، این موضوع باجدیت در حال پیگیری بوده و اقدامات اولیه نیز در این راستا انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ۸ میلیارد دلار به منظور واردات کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده است اما باتوجه به افزایش قیمت محصولات مانند ذرت، جو و گندم در بازارهای جهانی به ۱۵ میلیارد دلار نیاز داریم، عنوان کرد: ۵۷ درصد افزایش قیمت محصولات در بازارهای جهانی به محصولاتی مانند جو، گندم و ذرت تعلق دارد و ایران نیز یکی از کشورهای وارد کننده است.

آزادی خواه با بیان اینکه از ۷۴۵ میلیون تن گندم تولیدی در جهان ایران حدودا به واردات ۵ میلیون تن نیاز دارد، تصریح کرد: در زمینه واردات روغن، شکر و نهاده‌های دامی علی رغم مشکلات ارزی، مشکل خاصی وجود ندارد و واردات به میزان کافی انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میزان واردات کالاهای اساسی نشان می‌دهد که در این زمینه مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: یک میلیارد و پانصد میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز یا بر روی کشتی در مسیر رسیدن به بنادر کشور هستند و یا در بندرگاه برای تخلیه مستقر شده‌ اند.

کد خبر: ۱۰۲٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha