۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
حقوق نامتعارف در بانک ها و بیمه ها؛ باید دریچه‌ها قانونی برای پرداخت‌های نامتعارف بسته شود
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بازار:

حقوق نامتعارف در بانک ها و بیمه ها؛ باید دریچه‌ها قانونی برای پرداخت‌های نامتعارف بسته شود

میر تاج الدینی نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بیشترین پرداختی نامتعارف در شرکت‌های غیر دولتی، صنایع مربوط به بیمه و بانکها وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تحقیق و تفحص از دریافت حقوق های نجومی در مجلس گفت: ما باید جلوی بسترهای اصلی که باعث می‌شود تا حقوق‌های نجومی و نامتعارف شکل بیگرد را بگیریم.

وی تصریح کرد: بیشترین پرداختی نامتعارف در شرکت‌های غیر دولتی، صنایع مربوط به بیمه و بانکها و برخی مجوعه‌هایی که به صورت مستقیم بودجه خود را از دولت نمی‌گیرند و اما در کل در زیر مجموعه دولت و شرکت‌های عمومی قرار دارند، وجود دارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: این شرکت‌ها حتی متاسفانه پاداش‌های خود را خودشان تصویب می‌کنند یعنی خودشان ذی نفع هستند و مجمع آنها می نشیند و این پاداش‌ها را تصویب می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ،تاکید کرد: باید همه دریچه‌ها از نظر قانونی برای پرداخت های نامتعارف بسته شود که این مسئله نیاز به یک بررسی و کنکاش حقوقی دارد که هم دیوان محاسبات و هم گروه تحقیق و تفحص مجلس ،این موارد را مدنظر خواهد داشت.

میرتاج الدینی اظهارداشت: اگر سامانه دریافتی‌های مدیران در همه رده‌ها به طور کامل و شفاف در محضر مردم قرار گیرد، جلوی بسیاری از حقوق‌های نامتعارف گرفته خواهد شد. متاسفانه این سامانه علی رغم اینکه قانونی است اما به طور کامل عملیاتی نشده و همه  مسئولین حقوق‌های خود را در این سامانه منتشر نمی کنند و ما در این تحقیق و تفحص به جد به دنبال این خواهیم بود که ببینیم از کدام روزنه ها چنین مسائلی اتفاق می افتد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: بالاخره در بودجه سالیانه مشخص شده که بالاترین حقوق باید چند برابر پایین ترین حقوق باشد و خارج از این موضوع باید جلوی آن گرفته شود و دیوان محاسبات هم دستگاه اصلی در این زمینه هست که باید جلوی آن را بگیرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین در این تحقیق و تفحص، آخرین تصمیات دولت قبلی در برخی مجامع و برخی رویکردها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha