۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۵
هزینه گزاف قطعی برق در اردبیل| بی‌برنامگی‌ها همچنان پابرجاست
بازار گزارش می‌دهد؛

هزینه گزاف قطعی برق در اردبیل| بی‌برنامگی‌ها همچنان پابرجاست

اردبیل- متأسفانه این روزها شاهد قطعی مکرر برق در استان اردبیل بدون ارائه هیچ برنامه خاموشی هستیم، بی‌برنامگی‌هایی که سبب نارضایتی مردم و ضرر جانی و مالی به وسایل برقی آن‌ها می‌شود.

بازار؛ گروه استان ها: علی‌رغم مدیریت چندساله توزیع برق استان اردبیل، اما متأسفانه این روزها شاهد قطعی مکرر برق در استان اردبیل بدون ارائه هیچ برنامه خاموشی هستیم، بی‌برنامگی‌هایی که سبب نارضایتی مردم و ضرر مالی و جانی به وسایل برقی آن‌ها می‌شود و متأسفانه تاکنون هیچ متولی برای رفع مشکلات مردم در این زمینه جوابگو نیست.

در شرایطی که در عصر کنونی مردم نیازمند برق برای انجام کارهای روزمره خود هستند، اما سریال قطعی برق همچنان ادامه دارد و گویی گوش شنوایی هم برای حل مشکلات مردم وجود ندارد؛ این در حالی است که مشکلات مردم روز به روز نیز در حال فزونی است.

بسیاری از شهروندان اردبیلی از سختی‌های کار بدون برق می‌گویند، بسیاری از سوختن وسایل برقی خانه‌شان می‌گویند و برخی نیز از در تاریکی ماندن و عدم تحمل گرما دل نگرانند و مهم‌تر از همه نفس‌هایی که وابسته به برق است و قلب‌هایی که هر آن ممکن است به خاطر نبود اکسیژن از کار بیفتد.

انتظار مردم از مسئولان، تأمین حداقل‌ترین‌ها برای زندگی آرام و در رفاه است که برخی از مدیران اجرایی همچنان از ارائه خدمات مطلوب به مردم سرباز می‌زنند و این اقدامات با نارضایتی‌های مردم همراه می‌شود.

هزینه گزاف قطعی برق در اردبیل| بی‌برنامگی‌ها همچنان پابرجاست

انتظار از شرکت توزیع برق کاهش خاموشی‌ها به جای افزایش آن بود
یکی از شهروندان اردبیلی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از دغدغه‌های این روزهایش می‌گوید.

فتاحی از چگونگی کار با رایانه با قطعی برق می گوید؛ چرا که درآمدزایی‌اش به این شکل به خطر افتاده و از طرفی قطعات کامپیوترش نیز سوخته است.

وی ادامه می‌دهد: انتظار ما از شرکت توزیع برق کاهش خاموشی‌ها به جای افزایش آن بود، چرا که امثال بنده بدون برق نمی‌توانیم کارهای روزمره خود را انجام دهیم و معطل یک برق می‌مانیم و ضررهایی که به خاطر قطعی برق به وسایل خانه‌ و شرکتمان وارد می‌شود، با گرانی‌های امروزی قابل جبران نیست.

این شهروند می‌گوید: کاش به جای سهل‌انگاری‌ها و بی خیالی ها، مسئولان قدری هم به فکر تأمین رفاه و آسایش زندگی مردم باشند و برنامه‌ها و طرح‌های عملیاتی برای روزهای گرم سال داشته باشند تا تاوان آب و هوای گرم و سرد را مردم پس ندهند.

هزینه گزاف قطعی برق در اردبیل| بی‌برنامگی‌ها همچنان پابرجاست

گرم شدن هوا سبب اعمال خاموشی برای کنترل مصرف انرژی شد
در این باره حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل نیز اظهار کرد: افزایش مصرف برق در روزهای اخیر به دلیل گرم شدن هوا اعمال خاموشی را برای کنترل مصرف انرژی در استان اردبیل به دنبال داشته است، چرا که در ۲۴ ساعت اخیر مصرف برق به بیش از ۴۵۰ مگاوات رسیده است.

وی با بیان این که مصرف برق رشد ۲۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: به دنبال به حداقل رساندن مدت زمان خاموشی‌ها هستیم و انتظار از مشترکان برق این است که مصرف انرژی را تعدیل و برای کنترل مصرف انرژی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

قدیمی تصریح کرد: استفاده از وسایل سرمایشی نیز ما را با روند افزایش مصرف برق روبه‌رو کرده و با توجه به شرایط کنونی حتی خاموش کردن یک لامپ اضافی سبب می‌شود تا به آمار بالایی در مدیریت بهینه مصرف برق برسیم.
وی اظهار کرد: مردم به استفاده از لوازم خانگی پرمصرف در ساعات غیراوج مصرف کنند تا بتوانیم با همکاری و مشارکت شرایط بهتری را در این زمینه ایجاد کنیم.

هر چند که نظر مسئولان در راستای اعمال خاموشی‌ها منطقی به نظر می‌رسد، اما این که بی‌برنامگی در اعمال خاموشی‌ها مشاهده می‌شود مبرا از واقعیت نبوده و بهتر است در این زمینه شرکت توزیع برق استان نیز نیاز مبرم به برق را در شبانه‌روز در نظر بگیرد و برای اعمال خاموشی‌ها برنامه‌های اساسی داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha