۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
زیرساخت های خرده فروشی در ماهیرود فراهم می‌شود
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس مطرح کرد؛

زیرساخت های خرده فروشی در ماهیرود فراهم می‌شود

بیرجند-نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: براساس مصوبه شورای مبادلات مرزی زیرساخت های خرده فروشی در ماهیرود فراهم می‌شود.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: یکی از فلسفه‌های ایجاد بازارچه‌های مرزی  این است که مرزنشینان بتوانند از منافع آن منتفع شوند و مؤلفه‌های اقتصادی از جمله اشتغال در آن منطقه رو به رشد قرار گیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: با تمام اتفاقات خوبی که در منطقه ماهیرود در حوزه مبادلات و ایجاد زیرساخت‌ها صورت گرفته است ولی باز هم مردم مرزنشین نتوانسته‌اند از منافع اقتصادی آن منتفع شوند.

نخعی با اشاره به اینکه یکی از آیتم‌هایی که می‌تواند به کاهش بیکاری و اشتغال‌زایی در مرز منجر شود موضوع خرده فروشی و یا به عبارت دیگر صادرات چمدانی است، گفت:  سال‌های طولانی این موضوع پیگیری شد ولی به نتیجه نرسید.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه ادامه‌داد: نهایت توانستیم مصوبه شورای مبادلات مرزی در این زمینه را بگیریم و کار برای ایجاد زیرساخت‌های امر انجام شده است.

نخعی یادآورشد: در راستای اجرای بند ۸ مصوبه شورای  ساماندهی مبادلات مرزی نیز عملیات تسطیح محوطه بازارچه جهت اجرای عملیات خرده فروشی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای اشتغال‌زایی در شهرستان سربیشه و مرزنشینان تأثیرگذار خواهد بود، گفت: براساس مصوبه شورا تا یک ماه آینده زیر ساخت‌های خرده فروشی باید فراهم شود.  

کد خبر: ۱۰۲٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha