۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
طرح یارانه دستمزد کارگران/ کاهش ۰.۱ درصدی نرخ بهره
در راه نجات اقتصاد بحرانی انگلیس

طرح یارانه دستمزد کارگران/ کاهش ۰.۱ درصدی نرخ بهره

وزیر خزانه داری انگلیس قصد دارد تا برنامه های خود را در رابطه با یارانه دستمزد کارگران و جلوگیری از بیکار شدن صدها هزار نفر با توجه به فشار تحمیلی در پی اقدامات جدید بانک مرکزی در محدود کردن سقوط اقتصادی این کشور بر اثر گستردگی بیماری کوید-۱۹، امروز جمعه ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از گاردین، در میان هشدارهای فدراسیون اتحادیه های کارگری در انگلیس (TUC) مبنی بر اینکه زمان نجات مشاغل در حال اتمام است، کار کردن بر روی جزئیات نهایی این طرح از جمله اینکه چند نفر از کارگران و در چه مدت زمانی باید تحت پوشش قرار گیرند و چگونه باید این دستمزد تحویل آنها داده شود، از سوی وزارت خزانه داری امری ضروری به نظر می رسد.

در همین راستا ساناک در ملاقات با رهبران TUC، اتاق بازرگانی و بانک مرکزی انگلیس از برنامه جدید خود خبر داد زیرا بانک مرکزینرخ بهره را به ۰.۱ درصد، پایین ترین سطح خود تا کنون کاهش داد و یک طرح جدید ایجاد پول با ارزش ۲۰۰ میلیارد پوند را راه اندازی کرد.

بانک مرکزی انگلیس پس از مشاهده رعب و وحشت بیشتر در بازارهای مالی به دلیل شیوع گسترده این بیماری ، نرخ بهره را به پایین ترین سطح رساند و بسته های محرک مالی خود را برای نجات این کشور از رکود اقتصادی افزایش داد.

این تصمیم در روز گذشته در جلسه ویژه کمیته سیاست پولی تعیین نرخ صورت گرفت که بر اساس آن بانک می تواند ۲۰۰ میلیارد پوند اضافی از اوراق قرضه دولتی و شرکت های انگلیس را تحت یک برنامه چاپ پول QE( نوعی سیاست پولی غیر متعارف است که در آن بانک مرکزی اوراق بهادار طولانی مدت دولت یا انواع دیگر اوراق بهادار را از بازار آزاد برای افزایش عرضه پول و تشویق وام و سرمایه گذاری خریداری می کند)  که به منظور کاهش هزینه های وام گرفتن و واریز پول نقد در اقتصاد استفاده می شود را خریداری کند.

هفته گذشته که یک هفته کاهش نرخ بهره بانکی از ۰.۷۵ درصد به ۰.۲۵ درصد برای رسیدگی به بحران کرونا بوده است،  موجب افزایش فشار بر ساناک می شود تا اقدامات دیگری را برای جلوگیری از توقف و خاتمه دادن به شغل های جمعی و گروهی انجام دهد.

وزیر خزانه داری در تلاش است تا جزئیات این طرح را نهایی کند که به کارگران اجازه میدهد تا در ساعات پاره وقت کار کنند یا بدون اینکه تمام درآمد خود را از دست بدهند، به مرخصی بروند.

با توجه به اینکه گمانه زنی ها مبنی بر اینکه اعلام تعهدات وزرا مبنی بر اختصاص هزینه بیشتر برای دستمزد کارگران نزدیک شد با اعلام ساناک ، ارزش پوند بالا رفت و شاخص سهام بلو چیپ انگلیس، فایننشال تایمز FTSE ۱۰۰ پس از این حرکت نزدیک به ۱.۴ درصد رشد کرد و با ۲۰۰ واحد افزایش با ۵۱۵۲ واحد بسته شد.

قیمت نفت نیز بهبود پیدا کرد و با بیش از ۳ دلار در هر بشکه یا ۱۲.۵ درصد افزایش روبرو شد.

کد خبر: ۱۰٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha