۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
سهم ۲۵ درصدی سی. ان. جی در سبد سوخت سبک استان همدان
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان عنوان کرد:

سهم ۲۵ درصدی سی. ان. جی در سبد سوخت سبک استان همدان

همدان - روستایی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان از سهم ۲۵ درصدی سی. ان. جی در سبد سوخت بخش حمل و نقل سبک استان همدان خبر داد.

امین روستایی در گفتگو با خبرنگار بازار از سهم ۲۵ درصدی CNG در سبد سوخت بخش حمل و نقل منطقه همدان خبر داد و گفت: مقایسه آمارهای میزان فروش سوخت سی ان جی با سوخت بنزین استان همدان نشان دهنده سهم یک چهارمی سوخت پاک در سبد سوخت بوده و همدان در میان ۳۷ منطقه رتبه ۱۷ کشور را داراست.

وی با اشاره به مصرف حدود ۵۷ میلیون مترمکعبی گاز طبیعی فشرده از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه ۱۴۰۰، افزود: هر مترمکعب سی ان جی معادل ۰.۹ لیتر بنزین بوده و با جایگزینی فرمول محاسبه، شاهد صرفه جویی ۵۲ میلیون لیتری در مصرف بنزین هستیم.

روستایی ادامه داد: مقایسه آمار مصرف ۱۲۴ روز ابتدای امسال با سال ۹۹ افزایش ۱۰ درصدی مصرف سوخت CNG را نشان می دهد که این امر ناشی از اجرای طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی، گرایش مصرف و توسعه مراکز ارایه خدمات سوخت رسانی است.

روستایی عنوان کرد: پنج جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده در حال ساخت، از مرحله اخذ موافقت اصولی تا مراحل بالاتر پیشرفت فیزیکی در حال اجراست ضمن اینکه این شرکت از سرمایه گذاران در این بخش با هدف توسعه ارایه خدمات سوخت رسانی مطلوب به شهروندان استقبال می کند.

مدیر منطقه همدان عنوان کرد: در بهار ۱۴۰۰ به طور میانگین روزانه ۴۵۵  هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در استان  همدان توزیع و مصرف شده در حالی که این رقم تیرماه (میانگین روزانه) به ۴۷۰ هزار مترمکعب رسیده است.

روستایی از استفاده حداکثری از ظرفیت تجهیزات جایگاه های سی ان جی در منطقه خبر داد و اظهار کرد: اکنون جدا از دو جایگاه تعطیل متعلق به شهرداری که درگیر اختلاف های حقوقی و مالی با شرکت گاز و شرکت بهره بردار هستند، ۱۰۰ درصد مابقی تجهیزات این جایگاه ها فعال و در مدار خدمت رسانی به مردم استان است.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha