۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
بازگشت مجدد قطعی برق به کردستان| مسئولان دست به دامان مردم شدند
بعد از دو هفته وقفه؛

بازگشت مجدد قطعی برق به کردستان| مسئولان دست به دامان مردم شدند

سنندج- بعد از چند روز کاهش قطعی‌های مستمر برق در کردستان، از روز گذشته باز هم قطعی های برق در این استان آغاز شده و بار دیگر زندگی روزمره مردم با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، داستان قطعی های مکرر برق در استان کردستان گویا تمامی ندارد و بعد از یکی دو هفته توقف، بار دیگر از روز دوشنبه ۱۸ مرداد قطعی های برق به این استان بازگشته و پیش بینی می شود که این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.

برای اولین بار از خرداد ماه داستان قطعی برق در سراسر کشور از جمله استان کردستان آغاز شد و بر اساس آنچه که شرکت توزیع نیروی برق استان مدعی است، کاهش میزان تولید و افزایش مصرف دلیل اصلی وقوع این قطعی هاست.

بعد از عبور از روزهای گرم پایان خرداد و نیمه اول تیرماه، تا حدودی از میزان خاموشی ها در کردستان کاسته شد و شرایط به وضعیت نرمال بازگشت ولی از روز گذشته بار دیگر داستان قطعی برق در این استان آغاز شده و بر اساس اعلام مسئولان گویا این شرایط فعلا ادامه خواهد داشت.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: متاسفانه به دلیل از مدار خارج شدن شماری از نیروگاه های برق آبی کشور بار دیگر ما با کاهش میزان تولید برق در کشور مواجه شدیم و به همین دلیل باز هم خاموشی ها در سراسر کشور از جمله کردستان آغاز شده است.

محمدفتحی بیان کرد: ما در استان کردستان حدود ۱۵ روز با خاموشی های حداقلی برق مواجه بودیم و خوشبختانه در سایه همکاری و تعامل بسیار خوب مشترکین و همچنین اقدامات دولت وضعیت به شرایط خوبی رسیده بود که بار دیگر به دلیل کاهش میزان تولید ما با کمبود برق مواجه هستیم.

وی با اشاره به وضعیت کمبود منابع آبی در سراسر کشور و خروج نیروگاه های برق آبی از مدار تولید، یادآور شد: با توجه به وضعیت اعلام شده از سوی وزارت نیرو فعلا داستان خاموشی ها برای جبران کمبود برق همچنان ادامه خواهد داشت و به همین دلیل بر اساس اعلام مرکز، ما باید در طول روز خاموشی هایی را اعمال کنیم.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: میزان خاموشی ها در استان کردستان متناسب با برنامه ای است که از سوی مرکز اعلام می شود و به همین دلیل بر اساس این برنامه اعلام شده، ما باید متناسب با آن میزان مصرف برق در استان را مدیریت کرده و انتظار داریم که مردم نیز در این بخش با ما همکاری بهتری داشته باشند.

وی تلاش در راستای صرفه جویی در مصرف برق را یکی از مهمترین نیازها در شرایط فعلی عنوان کرد و افزود: این کاهش میزان مصرف از سوی مشترکین می تواند بهترین کمک برای عبور از این شرایط بحرانی باشند و انتظار داریم که مشترکین کردستان همچون دوره قبلی در این مقطع نیز این مهم را مورد توجه قرار دهند.

فتحی ضمن اشاره به وضعیت خاموشی ها در محلات و حتی شهرهای استان کردستان و اعتراض مردم در خصوص ساعت و زمان خاموشی ها، اظهار کرد: واقعیت این است که ما نمی توانیم برق محلاتی که مراکز حساس در آنها واقع شده است را قطع کنیم و به همین دلیل در این وضعیت زمان خاموشی ها در بعضی از محلات ما حداقلی است.

وی افزود: با توجه به اینکه شماری از مراکز حساس از جمله مراکز درمانی و حتی ایستگاه های پمپاژ آب در بعضی از شهرهای استان کردستان فاقد برق اضطراری هستند، بنابراین ما نمی توانیم برق این گونه مراکز را قطع کنیم و به همین دلیل نوع خاموشی ها در همه مناطق یکسان نیست.

در حالی که معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بار دیگر از مردم برای صرفه جویی بیشتر دعوت می کند که اقدامات مختلف صورت گرفته از جمله تغییر ساعت کاری ادارات و حتی تعطیلی روزهای پنج شنبه هم گویا خیلی موثر نبوده و به همین دلیل بار دیگر باید توپ کم کاری های وزارت نیرو در راستای پیش بینی این اوضاع وارد زمین مردم شود.

تلاش در راستای رفع مشکل کمبود برق در کشور به ویژه با روی کار آمدن دولت جدید یکی از انتظارات به حق و جدی مردم است و به همین دلیل باید رفع این مشکل و دغدغه که زندگی روزمره مردم را نیز با چالش های جدی مواجه کرده است در اولویت قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha