۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
فرار مالیاتی و فقدان نظارت بر اخذ مالیات داریم| بریز و بپاش در بدنه دولت کم نیست
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با بازار:

فرار مالیاتی و فقدان نظارت بر اخذ مالیات داریم| بریز و بپاش در بدنه دولت کم نیست

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در حال حاضر فرارهای مالیاتی زیادی داریم و البته در کنار این مسئله با فقدان نظارت بر اخذ مالیات مواجه هستیم.

سید نظام الدین موسوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای جبران کسری بودجه سالیانه گفت: کسری بودجه به تعبیر مقام معظم رهبری ام المصائب است.

وی تاکید کرد: طبیعتا دولت ها باید یکسری سیاست های صرفه جویانه در موضوعات جاری در کشور داشته باشند تا از این طریق هزینه های جاری بودجه ای کاسته شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بریز و بپاش ها متاسفانه در بدنه دولت کم نیست، اظهارداشت: باید منابع و هزینه های دستگاه های دولتی مدیریت شود تا از این طریق کسری بودجه سالیانه جبران شود.

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همچنین اصلاح زیرساخت های مالیاتی باید در راستای جبران کسری بودجه مدنظر قرار گیرد.

موسوی تاکید کرد: در حال حاضر ما فرارهای مالیاتی زیادی داریم و البته در کنار این مسئله با فقدان نظارت بر اخذ مالیات مواجه هستیم لذا بخش عمده ای از کسری بودجه علی القاعده می تواند از این مسیر ها جبران شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: حتما جبران کسری بودجه و تعیین راهکارهای لازم در این زمینه به تعامل بین مجلس و دولت وابسته است. همچنین درست بستن بودجه مشکلی دیگری است چراکه از زمانی که ما بودجه را می بندیم از همان ابتدا مشخص است که درآمدها وصول نخواهد شد و چون محقق نخواهد شد به طور طبیعی شما با کسری بودجه مواجه خواهید شد.

موسوی با بیان اینکه مجلس هم تا حد امکان تلاش دارد تا کسری بودجه را مدیریت و یا ساختار بودجه را اصلاح کند، بیان داشت: از این رو در سال جاری مجلس مواردی را درباره اصلاح ساختار بودجه به تصویب رساند و حتی مجلس یک جاهایی در زمینه میزان فروش نفت که کاملا غیر واقعی بود ایستاد و اجازه نداد فروش نفت برمبنای یک رقم غیر واقعی بسته شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر می رسد که باید مدل نظام بودجه ریزی مان به نحوی باشد که با کسری بودجه مواجه نشویم و باید در این زمینه تدابیر لازم مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha