۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
ساخت کارخانه کنسانتره بافق آغاز شد
با سرمایه گذاری ۱۰۵ میلیون یورو؛

ساخت کارخانه کنسانتره بافق آغاز شد

یزد- ساخت کارخانه تولید کنسانتره با سرمایه گذاری ۱۰۵ میلیون یورو در چارچوب طرح تأمین خوراک کارخانه گندله‌سازی معدن سه چاهون بافق آغاز شد.

به گزارش بازار، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق با تأمین ۱۰۵ میلیون یورو سرمایه گذاری، ساخت کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت سالانه دو میلیون تن را در چارچوب طرح تأمین خوراک کارخانه گندله‌سازی معدن سه چاهون در این شهرستان آغاز کرد.

رضا فلاح مبارکه، مدیرعامل این شرکت پیش بینی کرده است که این واحد معدنی ۳۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد و ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این طرح معدنی و افزایش ظرفیت‌های معدنی، میزان ارزش افزوده فرآوری موادمعدنی افزایش یابد و منجر به توسعه و رشد بیش از پیش منطقه معدنی بافق شود.

به گفته این فعال معدنی، بسیاری از محرومیت‌های شهرستان بافق به علت تأخیر در احداث کارخانه‌های جوارمعدنی است که یکی از آن طرح ها، کارخانه گندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق از تولید شش میلیون تن سنگ آهن سال گذشته در این شرکت خبر داد و بیان کرد: این واحد برای تامین خوراک گندله به ظرفیت پنج میلیون تن در سه چاهون به دنبال استخراج از معادن قدیم و جدید است.

وی به شرایط سخت تحریم ها اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی با همت متخصصان داخلی، کارخانه گُندله سه چاهون بافق با یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون یوآن چین سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۷۸۸ نفر راه اندازی شد که برای سنگ آهن و شهرستان بافق برگ زرین در تاریخ این منطقه به شمار می رود.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha