۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
حداقل خاموشی‌های برق در زنجان اعمال شد
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان:

حداقل خاموشی‌های برق در زنجان اعمال شد

زنجان-مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: حداقل خاموشی‌های برق را در استان زنجان داشتیم و حتی‌الامکان برای بخش خانگی محدودیتی ایجاد نکردیم. 

به گزارش خبرنگار بازار،علی خلجی ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران در محل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: قبل از اعمال تحریم‌های شدید، متقاضی برای توسعه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در استان‌های قزوین و زنجان وجود داشت. 

وی اظهار کرد: امروز مشکل وارد کردن تجهیزات اتفاق افتاده و افزایش قیمت ارز نیز مزید بر علت شده تا سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور در این عرصه نداشته باشند اما زمینه از سوی وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای زنجان برای این منظور فراهم است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: با نرخی که امروز داریم، نیروگاه‌ها نیز تمایلی به تولید برق برای فروش با این نرخ ندارند؛ چرا که سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام داده‌اند و همین پایین بودن تعرفه، انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در امر تولید برق را به ویژه در بخش تجدیدپذیرها ایجاد نمی‌کند، این در حالی است که دنیا به سمت توسعه نیروگاه‌ها تجدیدپذیر در حال حرکت است.

خلجی با بیان اینکه در بخشی از مناطق استان زنجان و قزوین این ظرفیت وجود دارد که پتانسیل‌سنجی و مقدمات کار انجام شده است، تاکید کرد: امروز در قزوین ۱۶۳ مگاوات نیروگاه بادی در حال بهره‌برداری داریم و در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی نیز این میزان در حدود دو تا سه مگاوات است و در استان نیز نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی در ابهر داریم.

وی اظهار کرد: تا زمانی که نرخ تولید برق واقعی نشود، بدون شک سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور در این عرصه نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا حداقل خاموشی‌ها را در منطقه خود داشته باشیم و حتی‌الامکان برای بخش خانگی محدودیتی ایجاد نکردیم. 

خلجی افزود: در همین راستا و طی سه ماه گذشته دوران طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشتیم و به جرأت می‌توان گفت که مدیران آب و برق تحت فشار زیادی بودند.

وی ابراز داشت: از لحاظ پتانسیل ظرفیت خوبی برای توسعه این نیروگاه‌ها به ویژه خورشیدی در کشور وجود دارد، هر چند برای نیروگاه‌های بادی نمی‌توان از همه مناطق استفاده کرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha