۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
حقوق های نجومی شرکت های دولتی زیر ذره بین مجلس| دور زدن قانون با وجود مصوبه بودجه‌ای
نماینده تربت حیدریه در مجلس با بازار مطرح کرد

حقوق های نجومی شرکت های دولتی زیر ذره بین مجلس| دور زدن قانون با وجود مصوبه بودجه‌ای

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: خبرهایی داریم مبنی بر اینکه پرداختی برخی از اقشار از جمله اعضای هیئت علمی بر خلاف قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و مواردی بوده است که مجلس تصویب کرد. 

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نامتعارف و نجومی، اظهار داشت: عده‌ای از نمایندگان تقاضای این موضوع را ارائه داده‌اند که عموماً مربوط به سازمان‌های وابسته به وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی است. 

وی ادامه داد: همچنین خبرهایی داریم مبنی بر اینکه پرداختی برخی از اقشار از جمله اعضای هیئت علمی بر خلاف قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و مواردی بوده است که مجلس تصویب کرده است. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس در این تحقیق و تفحص به دنبال شفاف‌سازی حقوق و پرداختی‌ها است، تصریح کرد: کف و سقف حقوق ها را قانون مشخص کرده است و نباید برخلاف آن حقوقی داده شود. 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: حداکثر حقوق قبلاً ۲۲ برابر حداقل حقوق بود که ما در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آن را به ۱۵ برابر کاهش دادیم. 

وی اظهار داشت: بحث حقوق و دستمزد یکی از چالش‌های جدی دولت سیزدهم است و لازم است که آنان لایحه‌ای را برای ساماندهی وضعیت حقوق و دستمزد به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha