۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
 خودکفایی در تولید بنزین بیانگر عزم جدی برای رهایی از واردات است
سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

خودکفایی در تولید بنزین بیانگر عزم جدی برای رهایی از واردات است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعتقاد دارد خودکفایی در عرصه محصولات پتروشیمی مانند تولید بنزین بیانگر توجه به شعار رونق تولید است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی، با اشاره به عملکرد مسئولان در تحقق بخشیدن به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید، گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته شاهد خودکفایی در عرصه های مختلفی بوده ایم.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال می توان یادآور شد در  سال جاری توانستیم در راستای تحقق بخشیدن به شعار رونق تولید، در عرصه تولید فرآورده های نفتی به ویژه تولید بنزین به خودکفایی برسیم و جلوی واردات این محصول مهم را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان نیز توانستند در عرصه نیازهای هوافضا، داروسازی، تجهیزات پزشکی و غیره به محور شعار سال ۹۸ تحقق ببخشند، ادامه داد: البته نباید فراموش کرد به دلیل وجود تحریم های ظالمانه و یکجانبه در بسیاری از بخش ها نتوانستیم به خودکفایی دست پیدا کنیم و از واردات بی نیاز شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عنوان مثل علی رغم وجود ظرفیت های مختلف در حوزه کشاورزی مانند تولید برنج و چای، نتوانستیم سطح تولید داخلی را ارتقاء دهیم و از واردات این محصولات جلوگیری کنیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش تولید داخلی نیازمند بازاریابی و صادرات است، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که نتوانستیم به اهداف پیش بینی شده در این حوزه دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۱۰٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha