۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
نشت یابی و اصلاح ۱۲۰۰ فقره انشعاب در شبکه آب استان همدان
معاون آبفای همدان خبر داد:

نشت یابی و اصلاح ۱۲۰۰ فقره انشعاب در شبکه آب استان همدان

همدان - معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از نشت یابی و اصلاح یک هزار و ۲۸۰ فقره انشعاب طی سه ماهه ابتدایی سال جاری در استان همدان خبر داد.

حمیدرضا نیکداد در گفتگو با خبرنگاربازار با اشاره به اینکه جلوگیری از هدررفت آب، اعمال مدیریت فشار و نصب تجهیزات کاهنده از جمله اقدامات انجام شده به منظور گذر از خشکسالی و کاهش هدر رفت آب است، گفت: بر همین اساس در سه ماهه ابتدایی سال جاری اعمال مدیریت فشار شبکه از طریق کنترلگرهای موجود در شبکه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همچنین اصلاح و بازسازی ۱۳ کیلومتر شبکه، ۲۰۳ فقره انشعاب و اصلاح و بازسازی ۷۶۸ کیلومترخطوط انتقال آب در سه ماهه ابتدایی امسال عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه جداسازی آب شرب از آب غیر شرب در فضای سبز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است، اظهار داشت: درهمین راستا، جداسازی آب شرب از آب غیرشرب در ۵ نقطه از فضای سبز شهری در شهرستان نهاوند از جمله اقدامات انجام شده است.

نیکداد با بیان اینکه در راستای کمک به نگه داشت منابع آبی موجود، نشت یابی شبکه، انشعابات و مخازن در راستای کشف نشتی های نامرئی و رفع آنها همواره در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: برهمین اساس ۲۱ کیلومتر نشت یابی شبکه، یک هزار و ۲۸۰ فقره نشت یابی انشعابات و نشت یابی ۲۴ مخزن در سه ماهه ابتدایی سال جاری عملیاتی شد.

وی همچنین از شناسایی ۷۸۲ فقره انشعاب غیر مجاز در مدت مذکور خبر داد و گفت: شناسایی و تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز از دیگر اقدامات انجام شده به منظور حفظ منابع آبی موجود است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین با اشاره به نصب تجهیزات کاهنده مصرف به منظور کاهش هدر رفت آب اظهار داشت: سال گذشته ۱۰ عدد شیر تک پایه به همراه ۳۰ عدد پرلاتور کاهنده مصرف تحویل مدارس استان شد ضمن اینکه ۱۰عددشیرالکترونیکی به همراه شیرهای پدالی نیز برای دفاتر ائمه جمعه استان و ۳۹ شیر پدالی نیز در ساختمان شرکت آب و فاضلاب استان و دیگر ساختمانها و آزمایشگاههای مرتبط توزیع و نصب شد.

وی مدیریت مصرف آب را به ویژه در شرایط خشکسالی موجود و شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری دانست و گفت: مدیریت مصرف جز با همراهی مشترکین امکان پذیر نیست.

کد خبر: ۱۰۲٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha