۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
اثرات جبران‌ناپذیر توقف تولید فولادی‌ها

اثرات جبران‌ناپذیر توقف تولید فولادی‌ها

معروف خانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان طی یادداشتی در بولتن داخلی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به اثرات جبران‌ناپذیر توقف تولید فولادی‌ها بر اثر قطع برق پرداخت.

به گزارش بازار، عطاالله معروف خانی مدیرعامل فولاد هرمزگان طی یادداشتی که در بولتن داخلی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده نوشت: به اثرات جبران‌ناپذیر توقف تولید فولادی‌ها بر اثر قطع برق پرداخت.

خسارات قطعی برق شرکت‌های فولادی تنها متوجه این شرکت‌ها نیست، بلکه عمده ضرر و زیان آن در ماه‌های آتی با نبود مواد اولیه برای صنایع پایین دستی به چشم خواهد آمد و متضرر اصلی این قطعی و کاهش تولید، مردم خواهند بود.

اثرات کاهش تولید محصولات فولادی در بازار را خیلی سریع خود را نشان می‌دهد. قیمت محصولات فولادی در بازار داخل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته و اگر به همین منوال پیش برویم اثرات جبران‌ناپذیری بر بازار این محصولات گذاشته خواهد شد. با روند فعلی، افزایش قیمت محصولات صنایع پایین‌دستی مانند خودرو و ساختمان دور از انتظار نیست.

برای کاهش ضرر و زیان و جلوگیری از کمبود عرضه محصولات فولادی، بهتر است شرکت‌های زنجیره فولاد بتوانند در ساعات غیرپیک مانند شب تا صبح به تولید ادامه دهند.

علاوه بر این، باید توجه داشت که در صنایع بزرگ قطع ناگهانی و بدون اعلام قبلی برق نه تنها باعث افزایش ضرر و زیان و خسارت‌های مالی مضاعف می‌شود بلکه با جان بسیاری از کارکنان این شرکت‌ها بازی می‌کند و به تجهیزات نیز آسیب می‌رساند.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha