۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
۱۱۰۰ هکتار از اراضی کشور از رودخانه ارس بازپس گیری شد
۶۸۴ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل انتقال آب ارس به تبریز

۱۱۰۰ هکتار از اراضی کشور از رودخانه ارس بازپس گیری شد

تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی از بازپس گیری یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشور از رودخانه ارس در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال ۹۸ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در بخش آب منطقه‌ای اجرا کردیم.

به گزارش خبرگزاری بازار، یوسف غفارزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جاری شدن سیل در ابتدای سال در تعدادی از استان‎های کشور اظهار کرد: سیل در استان ما به‌خوبی مدیریت شد و توانستیم از ظرفیت‌هایی که در سدها بود به خوبی استفاده و سیلاب را کنترل کنیم.

وی با اشاره به نقش مدیریت سدها در کنترل سیلاب توضیح داد: سیل در استان می‌توانست خسارات زیادی داشته باشد که کنترل سیلاب در داخل مخزن سدها مانع این اتفاقات شد.

غفارزاده تصریح کرد: ما سعی کردیم این آب‌ها را در سدها ذخیره کرده و در رونق و توسعه کشاورزی و تامین منابع آب ضروری استان به‌کارگیری کنیم که قدم بسیار بزرگی در بخش آب بود.

این مسوول ادامه داد: برکت دیگر سیل کمک به احیای دریاچه ارومیه بود به‌طوریکه امسال حجم آن به ۴ میلیارد متر مکعب رسید و در واقع به میزان یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون متر مکعب و در ارتفاع حدود ۶۰ سانتی‌متر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: در سال گذشته پروژه‌های بزرگی را اجرا کردیم که در پروژه‌های آبی عملکرد و دستاوردهای بسیار مطلوبی داشتیم که از جمله آنها اجرا و آب‌اندازی خط انتقال زرینه رود به تبریز در هفته دولت به طول ۸۱ کیلومتر در لوله ۲۰۰۰ فولادی بود.

غفارزاده ادامه داد: در دهه فجر نیز ۲۶ کیلومتر از پروژه را تمام کردیم و در مجموع به میزان ۱۰۷ کیلومتر لوله‌های بتنی را جایگزین لوله‌های فولادی شد تا آب‌های شهرهای مسیر خط را تامین کنیم.

این مسوول با بیان اینکه سد حاجی‌لار را نیز با حجم مخزن ۵۲ میلیون متر مکعب در هفته دولت افتتاح کردیم و آبگیری آن شروع شد، افزود: تغذیه مصنوعی سد شربیان نیز که آب‌های منطقه‌ای سراب را تغذیه خواهد کرد به اتمام رسیده و آبگیری آن شروع شده است.

وی همچنین به بهره‌برداری از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه پایاب مدرن در استان در شبکه‌های خداآفرین و توسعه ارس و سهند اشاره کرد.

غفارزاده اذعان داشت: برای جلوگیری از خسارت ۱۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های داخل استان اصلاح مسیر و بازگشایی شد؛ در رودخانه مرزی ارس نیز ساحل‌سازی به طول ۷۰ کیلومتر در چند سال گذشته اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از بازپس‌گیری یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشور از رودخانه ارس در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال ۹۸ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در بخش آب منطقه‌ای اجرا کردیم.

کد خبر: ۱۰٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha