۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
شاهد انباشت نهاده‌های دامی در بنادر هستیم
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس:

شاهد انباشت نهاده‌های دامی در بنادر هستیم

عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس گفت: در بنادر کشور با انباشت نهاده های دامی مواجه هستیم و مسئولان این امر به دلیل بروز مشکلات باید پاسخگو باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: اکنون که دولت سیزدهم در مسیر استقرار و خدمتگزاری قرار گرفته و در طلیعه نوعی از خدمت گذاری صادقانه و بی منت به مردم قرار گرفته ایم، باید اذعان کرد قطعا رضایت مردم در این راستا برای مجلس از درجه بالای اهمیت برخوردار است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخشی از مردم ایران یعنی کشاورزان، باغداران و دامداران که در خط مقدم جهاد اقنصادی هستند در این مدت متحمل خسارات فراوانی شده اند که کشور نیز از این رهگذر خسارت دیده است.

وی ادامه داد: اوضاع نابه سامان و آشفته حاکم بر نهاده های کشاورزی و دامی، متاسفانه جریان زندگی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و دامی با اخلال مواجه کرده و حجم زیادی از رانت و بی انضباطی بر این بازار حاکم شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروز در سپهر کشاورزی و دامداری و محیط زیست ایران با انباشت چند لایه و چند وجهی مسائلی مواجه هستیم که برخی پنهان و برخی نیز آشکار هستند که نخست امنیت غدایی کشور را هدف قرار داده و بر این اساس لازم است اهتمام جدی برای علاج آن باید به عمل بیاید.

عسکری با اشاره به اینکه در بازدید از بندرهای رجایی، امیرآباد، امام خمینی، آستارا با انباشت نهاده های دامی مواجه شدیم، گفت: در این راستا چه کسی پاسخگو است؛ در بندر امام خمینی حدود ۵ میلیارد تن نهاده دپو شده یا در حال تخلیه هستند. کسانی که در این راستا کم کاری کرده اند باید پاسخگو باشند. از پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش در راستای همکاری در این زمینه تقدیر می کنم.

وی ادامه داد: باید تاسف خورد که خزانه ژنتیک دام های مولد اینطور در سایه بی مبالاتی و بی برنامگی از بین برود. خوب است بدانید که جایگزینی دام های مولد حداقل ۱۰ سال طول می کشد و لذا لازم است دستگاه های نظارتی باید ورود کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه قسمت عمده نهاده های دامی که از ورودشان بیش از یک سال می گذرد، دچار مشکل شده و از بین رفته است.

عسکری در ادامه اظهاراتش خواستار اجرای نظام رتبه بندی معلمان و توجه به وضع بازنشستگان شد و گفت: لازم است این مهم در دولت جدید پیگیری شود؛ همچنین باید اذعان کرد اگر شرایط بازنشستگی خوب باشد انگیزه در شاغلین پیش می آید وگرنه زمینه ساز رانت می شود لذا لازم است مجلس به این موضوع بپردازد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی نیز چشم به راه پرداخت خسارت هایشان هستند که متاسفانه در دولت قبل اقدامی در این خصوص انجام شد لذا لازم است دولت در پرداخت خسارت های وارده تسریع کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تشکر از زحمات مدافعین سلامت و تاکید بر تولید واکسن داخلی خواستار توجه وزارت بهداشت به واکسیناسیون گروه های مختلف برای بازگشت آرامش و سلامتی به جامعه شد.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha