کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه الکترونیک در دولت سیزدهم محقق شود
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه الکترونیک در دولت سیزدهم محقق شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: کسب جایگاه برتر در توسعه دولت الکترونیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات باید توسط دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته و محقق شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز خبرنگار و تشکر از مردم استان تهران و حوزه انتخابیه خود برای رای دادن به آیت الله رئیسی گفت: با توجه به اصل ۱۱۵ قانون اساسی رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی دارای شرایط مدیر و مدبر، ایرانی و اصل و دارای تابعیت ایرانی انتخاب شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیت الله رئیسی از جمله افراد سیاسی، مذهبی، اسلام شناس و مجتهدی بوده که به اصول، فنون و قوائد اسلامی مسلط و دارای مدرک دکتری در این زمینه است، حال از ایشان انتظار داریم نسبت به دو موضوع بسیار مهم اقتصاد و دولت الکترونیک و فضای مجازی دقت ویژه‌ای داشته باشند و تیم منسجمی را در این زمینه تعیین کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید رشد اقتصادی کشور، شتابان و اشتغالزا با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌ها به متوسط رشد ۸ درصدی در سال برسد که تا به امروز محقق نشده است.

وی گفت: توسعه پیوندهای اقتصادی و تجاری متقابل و شبکه ای کشور به ویژه با کشورهای آسیایی جنوب غربی برای تبدیل شدن به قطب تجاری و ترانزیتی و همچنین انعقاد قراردادهای پولی دوجانبه و چند جانبه با کشورهای طرف تجارت و نیز جذب سرمایه ایرانیان خارج کشور و سرمایه گذاران خارجی با ایجاد انگیزه و مشوقه های لازم و همچنین تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصله از منابع بودجه عمومی و تامین منابع سرمایه‌های زاینده اقتصادی از جمله مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت حمایت از تاسیس شرکت‌های غیر دولتی برای سرمایه گذاری، افزود: بنده از شرکت کروز بازدید کردم، مسئول این مجموعه عنوان می‌کرد که ۲۵درصد سهام ایران خودرو متعلق به ایشان هست، معتقد بود اگر اجازه دهند مدیر ایران خودرو را خودش تعیین کند در طول یک سال این شرک را خودکفا کرده و از زیان دهی به سوددهی می‌رساند در غیر این صورت ۲۵ درصد از سهام خودش را به حرم امام رضا (ع) می‌بخشد.

وی ادامه داد: شخصی دیگر به نام آقای قلی زاده که دارای  ۷ کارخانه سیمان بود توسط نفوذ برخی باندها از کار برکنار شده و کارخانه‌هایش به یغما رفته است و توسط آیت الله رئیسی از زندان نجات پیدا کرد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: تحقق کامل هدف مندی یارانه‌ها در جهت افزایش اشتغال و تولید و بهره وری، تقسیم کار و نقش ملی در مناطق استانها، نواحی و سواحل کشور از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه فرودگاه بین الملی امام خمینی (ره) در رباط کریم دارای ۱۴۰۰ هکتار منطقه آزاد و ۲۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی است، اضافه کرد: اگر استاندار تهران همین منطقه را تقویت کند بخشی از تحریم ها برداشته می‌شود.

نوروزی ادامه داد: باید مستقیم با روسیه و چین ارتباط داشته باشیم، از طرفی باید بانک های ایران - روسیه، ایران - هند و ایران-  چین در دو کشور مستقر شده تا با بهره مندهی از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مشکلات برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: توسعه اقتصادی دریای جنوب کشور در محور چابهار و خرم شهر و همچنین توسعه بازارهای دریایی و ایجاد مناطق اقتصادی، توسعه شبکه های ریلی منطقه ای و بین المللی به ویژه کریدور شمال و جنوب با هدف توسعه صادرات نیز باید مورد تاکید قرار بگیرند. بی تردید اگر همین کریدور به درستی تاسیس شود همه آنچیزی که به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی هستیم جهت تحقق رشد ۸ درصدی، با درآمد خودمان محقق شده و دیگر نیازی در استقراض و سرمایه گذاری دیگران نخواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به ضرورت توجه به کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیک و پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز از مبادی ورودی گفت: از آیت الله رئیسی درخواست دارم سامانه جامع گمرک جمهوری اسلامی ایران را حذف کنند، این سامانه باید در اختیار وزارت دادگستری، وزارت اقتصاد، صمت و کشاورزی باشد نه در اختیار تعدادی محدود چرا که اگر عملکرد مناسبی داشتند امروز شاهد قاچاق سالانه۲۰ الی ۲۵ میلیارد نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به ضرورت کسب جایگاه برتر در توسعه دولت الکترونیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات خطاب به نمایندگان رای دهنده به طرح صیانت از فضای مجازی تصریح کرد: در برنامه ششم، توسعه محتوا در فضای مجازی بر اساس نقشه مهندسی کشور حداقل ۵ برابر وضعیت کنونی و بومی سازی شبکه ها اجتماعی، ایجاد و تکمیل شکبه ملی اطلاعات و تامین امنیت آن، تسلط بر دروازه های ورودی و خروجی فضای مجازی، تصویب شده است، این طرح دقیقا همان چیزی بود که در گذشته به آن رای دادیم، چرا به آن حمله می‌شود؟

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضاییه خواهشمندم به ۵ موردی که بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تخلف‌های رئیس جمهور تصویب کرده و قوه قضاییه ارسال کردند، رسیدگی کند.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha