۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
برخی تجار به دلیل بی ثباتی ارزی دست از صادرات کشیدند
یک صادرکننده مازندرانی:

برخی تجار به دلیل بی ثباتی ارزی دست از صادرات کشیدند

ساری- خلیلی نصیری، یک صادرکننده مازندرانی با اشاره به مشکلات فرا روی صادرات گفت: نبود ثبات ارزی سبب شده تا برخی تاجران دست از صادرات بکشند.

مریم خلیلی نصیری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات فرا روی انتقال ارز ناشی از صادرات کالا به کشور گفت: وقتی دولت اصرار دارد در شرایط تحریمی بانک ها، صادرکننده ارز وارد کند، مجبوریم دلار را از صرافی ها با نرخ آزاد خریداری و به صندوق دولت واریز کنیم.

وی با بیان اینکه تاجر باید سه دست روی پول و ارز ضرر کند و سودی برایش نماند، گفت: همچنان باید نگران آن باشد مشمول بدهی ارزی نباشیم هرچند در حال حاضر تهاتر با واردات مجاز شده است.

وی با عنوان اینکه بازگشت ارزی در مقطعی سبب شوک بزرگ بین تجار و فعالان اقتصادی شده بود، گفت: در مقطعی دست از صادرات کشیدم زیرا نگران بودیم که تبدیل به متخلف ارزی نشویم.

خلیلی نصیری یادآور شد: وقتی می توان صادرات انجام داد که قیمت ها ثابت باشد و بتوان پول ناشی از صادرات را بازگشت داد اما نبود ثبات ارزی سبب شده تا تولیدکننده ظرفیت تولید را کاهش دهد و دست از صادرات بکشد.

این بانوی بازرگان با اظهار اینکه صادرات زمانی رخ می دهد که تجار دغدغه نداشته باشد، گفت: قوانین دست و پا گیر سبب شده تجار برای صادرات دلسرد شوند.

رئیس کانون زنان بازرگان ادامه داد: برخی از تجار و بازرگان زن حتی نتوانستند کارت های بازرگانی را بگیرند و کارها را از طریق واسطه ها انجام می دهند و باید مشکلات فرا روی صادرات را ریشه یابی کرد.

وی شمار زنان بازرگان استان عضو اعضای کانون ۵۳ نفر ذکر کرد و گفت: در زمینه های شیلات، گردشگری، صنایع تبدیلی، کشاورزی و غیره فعالیت دارند.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha