۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری ازهرگونه خلل در روند تولید و صادرات کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی تاکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری ازهرگونه خلل در روند تولید و صادرات کشاورزی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم برنامه‌ریزی جهت جلوگیری ازهرگونه خلل در روند تولید و صادرات کشاورزی با توجه به شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه و وقوع بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار، اکبر فتحی امروز در جلسه معاونان و مدیران جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: لازم است باتوجه به شرایط فعلی کشور، ادامه تحریم‌های ناجوانمردان، وقوع بیماری کرونا و کاهش قیمت نفت با برنامه‌ریزی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان و کشور حداکثر نیازهای بخش کشاورزی به نهاده‌های موردنیاز را تامین کنیم.

وی به معرفی آقای غفاری به‌عنوان مسوول ستاد مبارزه با ویروس کرونا در سازمان جهادکشاورزی استان اشاره کرد و گفت: لازم است وی با همفکری معاونت‌ها و مدیریت‌های ذی‌ربط نسبت به تهیه برنامه مدون سازمان جهادکشاورزی استان در گذر از شرایط موجود سریعاً اقدام کنند.

فتحی در ادامه بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های جدید مراکز تحقیقاتی در زمینه تولید و تهیه نهاده‌های دامی با لحاظ شرایط فعلی کشور و عدم امکان تامین آن از سایر کشورها تاکید کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود بر انجام مسائل ترویجی- کشاورزی تاکید کرد و با بیان اینکه فرصت دورکاری ایجاد شده  برای کارشناسان پهنه،   نبایستی خللی در امر تولید محصولات کشاورزی و  انجام وظایف قانونی و اداری ایجاد کند، ادامه داد: فرصت دورکاری ایجاد شده برای انجام وظایف قانونی و اداری به‌صورت دورکاری توسط کارشناسان پهنه یک فرصت مغتنم است و باید تمهیدات لازم جهت تداوم ارتباط بین کارشناسان پهنه و بهره‌برداران از طریق تماس تلفنی و فضای مجازی صورت پذیرفته و اقدامات لازم توسط مدیران شهرستان‌ها در این خصوص اعمال گردد.

 فتحی یادآور شد: توصیه به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی مبنی بر استفاده به موقع از کود سرک، مبارزه با علف‌های هرز و انواع بیماری‌ها و آفات، می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد در واحد سطح از خود نشان دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان ساخت: تهیه چک لیست و تعریف وظایف قانونی به کارشناسان پهنه به‌طور دورکاری یکی از روش‌های مفید و موثر در شرایط کرونایی استان است که باید به دقت انجام شود.

کد خبر: ۱۰٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha