۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
 ۷۳ درصد از دارندگان مجوز مشاغل خانگی یزد زنان هستند
مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کار یزد:

۷۳ درصد از دارندگان مجوز مشاغل خانگی یزد زنان هستند

یزد- مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد ضمن بیان اینکه در اعطای مجوز ایجاد مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد، گفت: ۷۳ درصد از دارندگان مجوز مشاغل خانگی یزد زنان هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، فریبا آیت‌اللهی گفت: مجوز اعطای تسهیلات مشاغل خانگی پس از تایید اولیه دستگاه های صادر کننده از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل ارشاد اسلامی استان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تاکنون، ۵۳ هزار و ۴۵۴ نفر به سامانه مشاغل خانگی مراجعه و ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۰۸ نفر موفق به دریافت مجوز مشاغل خانگی شده و حدود ۴۵۱ میلیون و۵۲۳ هزار ریال تسهیلات به شش هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت شده که فرصت اشتغال برای هفت هزار و ۲۲۰ نفر در استان شده است.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد ۵۰ درصد شاغلین خانگی استان یزد در حوزه صنعت، ۱۵درصد در حوزه خدمات و ۳۵درصد در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند. همین طور ۷۳ درصد از دریافت کنندگان مجوز مشاغل خانگی را زنان و ۲۷ درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: به لحاظ سنی، ۴۲ درصد از کل دارندگان مجوز مشاغل خانگی بین ۲۰ تا ۴۰ و ۴۶درصد آنان بین ۴۰ تا۶۰ و ۱۱ درصد آنان نیز بالای ۶۰ سال سن دارند.

آیت اللهی خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می توانند با توجه به مهارت خود در خانه، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha