۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
صادرات سیب زمینی زنجان تقویت خواهد شد
معاون اتاق بازرگانی زنجان:

صادرات سیب زمینی زنجان تقویت خواهد شد

زنجان- افشاری، معاون مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به تولید سالانه ۲۸۰ هزار تن سیب زمینی در استان، گفت: با بررسی بازار، توسعه صادرات این محصول نقشه راه تجارت خارجی اتاق بازرگانی است.

حسین افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه احصای ظرفیت‌های هر حوزه در تولید، بازار، موانع و مشکلات، صادرات در مسیر توسعه و تقویت آن بخش و محصول بسیار موثر اسـت، گفت: در این راستا مشکلات صادرات سیب زمینی در استان احصاء شده است. 

وی اظهار کرد: مشکلات صادرات سیب زمینی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح خواهد شد.

 معاون مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی زنجان گفت: استان در حوزه کشاورزی دارای تولیدات محصولات پایداری است که با توجه به این موضوع می توان برای بازارهای داخلی و صادراتی آن برنامه ریزی کرد. 

افشاری با بیان اینکه در سال بیش از ۲۸۰ هزار تن سیب زمینی در استان تولید می شود، تاکید کرد: بررسی بازار و صادرات آن ذیل نقشه راه طی بازه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در زمره برنامه های اتاق بازرگانی استان است.

وی ابراز داشت: زنجان از معدود استان هایی است که در تولید محصول سیب زمینی دارای کشت بهاره و پائیزه است و شهرستان طارم با کیفیت تین سیب زمینی استان را دارد. 

 معاون مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی زنجان افزود: محصول سیب زمینی با توجه به ارقام مختلفی که دارد دارای قیمت های متفاوتی است و محصولات کشاورزی الزامات خاصی در تولید و صادرات نسبت به سایر محصولات دارد.

افشاری یاد آور شد: بسته بندی سیب زمینی، ضعیف بودن آموزش به کشاورزان در برداشت و تولید محصولات، ارائه تسهیلات در جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات مدرن حوزه کشاورزی از مشکلات صادرات سیب زمینی در استان است.

کد خبر: ۱۰۲٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha