۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
اتریوم از مرز ۳۱۰۰ دلار عبور کرد| سایه تصمیمات سنا آمریکا بر نوسان قیمتها
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

اتریوم از مرز ۳۱۰۰ دلار عبور کرد| سایه تصمیمات سنا آمریکا بر نوسان قیمتها

در روز هشتم اوت سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت رمز ارزها در بازار جهانی رشد کرد. در این روز هر اتریوم با قیمت ۳۱۵۰ دلار مبادله شد و نرخ رشد ارزش دوج کوین نسبت به روز قبل به ۳۵ درصد رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: تداوم روند افزایشی در بازار رمز ارزها  توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است به خصوص که این روند در روزهای  پایانی هفته و در تعطیلات  هفتگی در دنیای غرب اتفاق افتاده است.

بر مبنای گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در اولین ساعات کاری  روز یکشنبه قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ دلار رسید  که ۴.۵ درصد نسبت به روز قبل از آن رشد داشت.

در این روز قیمت هر اتریوم برابر با ۳۱۵۰ دلار بود که بالغ بر ۱۰ درصد نسبت به روز قبل از ان افزایش یافت و باز هم رکورد تازه ای را در بازار ثبت کرد. کوین بیس در گزارش خود نوشت: «نه تنها  قیمت اتریوم در بازار رکورد تازه ای را ثبت کرد و از مرز ۳۰۰۰ دلار گذشت بلکه سرعت رشد قیمت این رمز ارز هم چشمگیر بود. پیشی گرفتن سرعت رشد قیمت اتریوم از بیت کوین در این روزها نشان می دهد که این دور بازار راهشان را از هم جدا کرده اند و شاید استقبال از اتریوم در بازار جهانی بیش از بیت کوین باشد.»

در  هشتمین روز ماه اوت سال ۲۰۲۱ میلادی و در روزهایی که تقریبا تمامی کشورهای  دنیا درگیری همه گیری با جهش دلتای کرونا هستند، قیمت هر رمز ارز XRP  به بیش از ۸۲ سنت رسید که ۱۱  درصد نسبت به روز قبل از ان رشد داشت. اما باز هم نتوانست رکورد رشد روزانه قیمت رمز ارزها را از ان خود کند زیرا گزارشها از رشد ۳۵ درصدی قیمت  دوج کوین در این روز حکایت داشت. آمارها نشان می دهد در این روز هر دوج کوین با قیمت ۲۸ دلار مبادله شده است.

 اما این رشد چشمگیر در بازار رمز ارزها بازهم به ایلان ماسک بازمی گردد. در روز گذشته او در حساب توییتری خود پیامی منتشر کرد و از قانون گذاران امریکایی خواست تا برای تصویب طرح تامین بودجه برای پروژه های زیر ساختی به بازار رمز ارز  و سیاستهای مرتبط با این بازار فشار وارد نکنند.

این پیام در شرایطی منتشر شد که مدیر عامل شرکت کوین بیس که یکی از شرکتهای فعال در زمینه مبادله رمز ارزها در دنیا است تلاش قانونگذاران امریکایی برای تصویب قانونی در زمینه وضع مالیات بر بازار رمز ارزها  را فاجعه بار خواند و تاکید کرد این سیاست می تواند بستر را برای بحران های بزرگی در بازار رمز ارزها و سرمایه های فعال در این بازار فراهم کند.

 این اولین باری نیست که ایلان ماسک توانسته است تغییرات زیادی را در قیمت رمز ارزها ایجاد کند. پیش از این هم او با انتشار پیام هایی در حساب توییتری خود زمینه را برای تغییرات شدید در قیمت رمز ارزها فراهم کرده بود و رسانه های امریکا از او به عنوان یکی از تاثیر گذارترین افراد در فضای مجازی روی بازار رمز ارز نام می برند.

مساله ای که این روزها در امریکا مطرح است، پیشنهاد سنا برای وضع قانون نظارت بر عملکرد فعالان بازار رمز ارز و دریافت مالیات از انها است. بر مبنای این طرح در صورتی که مالیاتی برای این افراد وضع شود، بودجه ای بالغ بر ۲۹ میلیارد دلار به دولت تخصیص داده می شود که صرف اجرای پروژه های زیر ساختی خواهد شد.

طرح توسعه پروژه های زیرساختی توسط دولت جدید امریکا مطرح شده است و هدف اصلی ان افزایش نرخ رشد اقتصادی در امریکا و گذر از روزهای سخت  کرونایی است. روزهایی که اقتصاد این کشور به دلیل همه گیری کرونا با افت نرخ رشد اقتصادی روبرو شد و گذر از این روزهای سخت بدون سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی و ایجاد فرصتهای شغلی تازه میسر نیست.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha