۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
مجالس ایران و برزیل می‌توانند روابط دولت‌ها و تجار را تسهیل کنند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مجالس ایران و برزیل می‌توانند روابط دولت‌ها و تجار را تسهیل کنند

تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اهمیت تقویت همکاری‌های اقتصادی میان ایران و برزیل، گفت: کمیسیون صنایع مجلس از توافقات میان دو مجلس در حوزه معادن حمایت می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیش از ظهر امروز(شنبه، ۱۶ مردادماه) با ریکاردو ایزار رئیس کمیته معادن پارلمان برزیل که برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود، دیدار و گفت و گو کرد.

اکبری در ابتدای این دیدار گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش همکاری های پارلمانی با پارلمان برزیل و انتقال تجربیات میان قوای مقننه دو کشور استقبال می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان ایران و برزیل، پارلمان های دو کشور باید تلاش کنند روابط تجار و دولت ها را برای استفاده از این ظرفیت ها تسهیل کنند.

وی در ادامه بر ضرورت عملیاتی کردن توافقات دو طرف تصریح کرد و گفت: کمیسیون صنایع و معادن از اجرایی کردن توافقات فیمابین در زمینه معادن حمایت می کند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در بازه های زمانی مشخص بر روند اجرایی شدن توافقات فیمابین نظارت می کنیم و از طریق سفرای دو کشور پیگیر عملیاتی کردن توافقات خواهیم بود.

رئیس کمیته معادن پارلمان برزیل: ضرورت ورود بخش خصوصی برای گسترش تجارت میان دو کشور
ریکاردو ایزار نیز در این دیدار با اشاره به قدمت ۱۱۸ ساله روابط اقتصادی دو کشور، اظهار داشت: روابط ایران و برزیل در طول این مدت همواره در جریان بوده و امیدواریم با استقرار کابینه در دولت جدید ایران فصل تازه ای از همکاری ها را شروع کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه قوانین سرمایه گذاری در معادن برزیل در حال تغییر است، یادآور شد: برزیل بیش از ۲۰۰ هزار معدن دارد که مستعد سرمایه گذاری شرکت های کوچک و متوسط هستند و امیدواریم شرکت های ایرانی هم در این معادن سرمایه گذاری کنند.

رئیس کمیته معادن پارلمان برزیل در پایان بر ضرورت تبادل هیات های پارلمانی و تجاری میان دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد: پارلمان ها می توانند زمینه های روابط تجاری و اقتصادی را فراهم کنند ولی این تجار و بخش های خصوصی هستند که می توانند به صورت عملیاتی بر افزایش سطح مراودات فیمابین تاثیرگذار باشند.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha