۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
تسلط نمایندگان به مفاهیم بورسی ضامن تصمیمات منطقی
عضو کمیسیون اصل ۹۰ عنوان کرد؛

تسلط نمایندگان به مفاهیم بورسی ضامن تصمیمات منطقی

نمایندگان با استفاده از مجموع امکانات موجود در کشور به خصوص مرکز پژوهش ها و متمرکز شدن بر دانشگاه ها می توانند قدم های خوبی در مسیر تصمیم گیری های درست و منطقی در وضع قوانین بردارند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت سواد مالی نمایندگان در بازار سرمایه، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ممکن است در این حوزه تخصص کمی داشته باشند اما با انتخاب مدیران شایسته می توانند به مطالبات مردم و سهامداران پاسخ صحیح دهند.

مصطفی میرسلیم در این باره اظهار داشت: نمایندگان باید با استفاده از تجربه متخصصان در دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در جهت وضع قوانین مربوط به حوزه بازار سهام و سرمایه و همچنین توسعه و رونق آن، گام های اساسی بردارند.

او در ادامه اظهار داشت: تصمیم گیری در حوزه های تخصصی همچون بازار سرمایه نیاز به ارتقای آگاهی نمایندگان از عملکرد، گزارش ها، اخبار و اطلاعات مربوط به بازار دارد تا بتوانند نسبت به اتخاذ تصمیم ها و سیاست گذاری های این حوزه بررسی های درست و دقیقی ارائه دهند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ با تاکید بر آنکه نمایندگان مجلس می توانند در همه زمینه های اقتصادی تخصص های مربوط به حوزه های مختلف را کسب کنند، افزود: با استفاده از مجموع امکانات موجود در کشور و به خصوص مرکز پژوهش ها و متمرکز شدن بر دانشگاه ها می توان قدم های خوبی در جهت تصمیم گیری های درست و منطقی به ویژه بازار سرمایه و وضع قوانین آن برداشت.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha