۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
قیمت پوشاک در لرستان ۵۰ درصد گران شد/ ورشکستگی ۱۰ درصد از کسبه
رئیس اتحادیه پوشاک لرستان:

قیمت پوشاک در لرستان ۵۰ درصد گران شد/ ورشکستگی ۱۰ درصد از کسبه

لرستان- موسیوند، رئیس اتحادیه پوشاک لرستان گفت: قیمت پوشاک در استان طی شش ماهه نخست امسال، ۵۰ درصد گران‌تر شد.

مرتضی موسیوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حال حاضر میزان استقبال از بازار پوشاک، خوب است و ما شاهد رشد در این بازار هستیم ولی به طور کلی میزان معامله و تقاضا نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد اجناس تولید داخل هستند، افزود: به دلیل گرانی و بی‌کیفیتی اجناس داخلی، میزان تقاضا کاهش یافته بنابراین بهتر است دولت واردات پوشاک را آزاد کند.

رئیس اتحادیه پوشاک استان لرستان عنوان کرد: متأسفانه تولیدکنندگان داخلی علاوه‌بر اینکه اجناس خود را با قیمت گزاف می‌فروشند از پارچه‌های بی‌کیفیت هم استفاده می‌کنند که علاوه بر فروشنده، مشتری نیز به شدت متضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت پوشاک در لرستان از عید امسال تاکنون ۵۰ درصد گران‌تر شده است، تصریح کرد: در مدت کرونا هیچ تسهیلات و حمایتی توسط دولت صورت نگرفته و فقط سال گذشته یک وام شش میلیون تومانی به اصناف داده شد.

موسیوند خاطرنشان کرد: روز به روز اجناس گران تر می‌شود و به تبع قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد از طرفی دولت از اصناف حمایت نمی‌کند به نظر من اگر واردات اجناس خارجی آزاد شود قیمت اجناس ایرانی ارزان‌تر می‌شود چون واقعاً و در حال حاضر تولیدکنندگان کیفیت اجناس داخلی را کم کرده‌اند.

وی بیان کرد: نزدیک به ۱۰ درصد کسبه امسال به علت‌هایی از جمله گران بودن کرایه مغازه و نداشتن مشتری ثابت در این شش ماه ورشکست شده‌اند.

کد خبر: ۱۰۲٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha