۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
قیمت بیت کوین از مرز ۴۳ هزار دلار گذشت| اتریوم در مرز ۲۹۰۰ دلار
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

قیمت بیت کوین از مرز ۴۳ هزار دلار گذشت| اتریوم در مرز ۲۹۰۰ دلار

در روز هفتم اوت قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی از مرز ۴۳ هزار دلار گذشت در حالیکه قیمت اتریوم در مرز ۲۹۰۰ دلار قرار گرفت.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز شنبه هفت اوت سال ۲۰۲۱ میلادی، سرعت رشد قیمت رمز ارزها در بازار جهانی افزایش یافت و بازار برای چندمین روز متوالی سبز پوش کرد. روند افزایشی قیمت در این بازار از اواخر هفته قبل شروع شده بود اگرچه در روزهای گدشته نوسان های منفی اندکی هم تجربه شده است ولی بررسی روند کلی تغیرات قیمت در این بازار نشان دهنده رشد قیمت این رمز ارزها در بازار جهانی است.

در این روز هر بیت کوین با قیمت ۴۳ هزار دلار مبادله شد که بالغ بر ۵ درصد نسبت به روز قبل از ان رشد کرده بود و هر اتریوم با قیمت ۲۹۰۰ دلار  مبادله شد. قیمتی که پیش بینی شده بود تا انتهای ماه اوت یا انتهای سال جاری میلادی در بازار مشاهده شود.

در این روز هر XRP با قیمت ۷۵ سنت و هر دوج کوین با قیمت ۲۱ سنت مبادله شد. نرخ رشد قیمت اتریوم در یک روز گذشته برابر با ۴ درصد بود در حالیکه قیمت دوج کوین و رمز ارز XRP در بازه یک روزه مورد مطالعه حدود ۴ درصد رشد کرد.

 دلیل رشد قیمت رمز ارزها  از روز گذشته تا امروز عدم توافق سناتورهای آمریکایی در مورد وضع مالیات بر فعالیتهای انجام شده در بازار  رمز ارزها بود. با وجود اینکه شماری از سناتورها این سیاست را برای نظارت بیشتر بر این بازار ضروری می دانستند و بر این باور بودند که بودجه حاصل از این سیاست می تواند بخشی از منابع مالی مورد نیاز کشور را تامین کند، گروه دیگری بر ضرورت  عدم مداخله دولت در این بازار تاکید داشتند و ان را ابزاری برای مبادلات کلان ارزیابی کردند.

آنها قانون گذاری در بازار رمز ارزها به معنای نقطه پایانی برای فعالیتهای انجام شده در عرصه رمز ارزها می دانستند و به همین دلیل تاکید کردند  باید مطالعه بیشتری در این زمینه انجام شود. سی ان ان در این مورد نوشت: «هم اکنون سرمایه های زیادی در بازار رمز ارزها وجود دارد و نباید بی توجه به آنها، زمینه را برای نابودی این سرمایه ها فراهم کرد.

نرسیدن سناتورهای امریکایی به توافق در مورد وضع نرخ مالیات و افزایش نظارت بر بازار رمز ارزها باعث شد تا قیمتها رشد کند و دوباره ارزش بیت کوین در مبادلات اتی افزایش پیدا کند. 

اما در بازار اتریوم مساله دیگری هم وجود داشت. پیشرفتهای تکنیکی و فنی انجام شده در مزارع استخراج اتریوم باعث شده است تا سرعت تولید این رمز ارز  بیشتر شود و میزان انتشار کربن از این فرایند کاهش یابد.

کوین دسک در این مورد نوشت: «نمی توان انتظار داشت که این قانون تصویب نشود ولی همین تاخیر اندک در بازار هم می تواند کمک بزرگی برای فعالان این صنعت باشد و فرصت برنامه ریزی را در اختیارشان بگذارد.»

در روز گذشته سهم بیت کوین از کل سرمایه موجود در بازار رمز ارزها برابر با ۴۵ درصد بود و بالغ بر ۷۵۶ میلیارد دلار سرمایه در این بازار وجود داشت. این در حالیست که ارزش سرمایه موجود در بازار اتریوم برابر با ۳۲۸ میلیارد دلار و ارزش سرمایه موجود در بازار XRP برار با ۳۴ میلیارد دلار بود.

سهم دوج کوین در این بازار تنها ۲۶ میلیارد دلار است که البته  با توجه به سهولت ایجاد  این رمز ارز و قیمت بسیار پایین آن به عنوان یک بازیگر فعال در بازار رمز ارزها شناخته می شود.

در بخش دیگر گزارش پیش بینی هایی در مورد قیمت رمز ارزها در هفته های آتی ارایه شده است. بسیاری از تحلیل گران روند افزایش قیمت را برای بازار بیت کوین متصور هستند  در حالیکه برخی دیگر بر این باورند قیمت در بازه ۴۲ هزار دلار تا ۴۵ هزار دلار در نوسان خواهد بود و این نوسان تا انتهای ماه جاری میلادی ادامه پیدا می کند.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha