۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
معاملات طلا در آستانه ماه محرم به حداقل رسید| ثبات قیمت اونس جهانی با آغاز تعطیلات تابستانی
«بازار» گزارش می دهد

معاملات طلا در آستانه ماه محرم به حداقل رسید| ثبات قیمت اونس جهانی با آغاز تعطیلات تابستانی

در هفته جاری داد و ستد طلا در بازار تهران روند نزولی داشت به طوری که در آخرین روزهای هفته جاری معاملات طلا و سکه در بازار به حداقل رسید.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: از آنجا که در آستانه آغاز ماه محرم هستیم طبق سنوات گذشته معاملات طلا روند کاهشی خواهد داشت.

در پایان روز پنجشنبه ( ۱۴ مرداد ماه) و همزمان با کاهش اندک قیمت ارز در بازار، قیمت سکه امامی به بیش از ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار و قیمت نیم سکه بهار آزادی نیز به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

نرخ ارز نیز در بازار روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه سال جاری، دلار به رقم ۲۵ هزار و ۶۱۹ تومان، یورو به قیمت ۲۹ هزار و ۴۸۷  تومان، پوند ۳۵ هزار و ۹۳۲ تومان، درهم امارات ۶ هزار و ۹۷۹ تومان و لیر ترکیه به ۳ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان هفته جاری به ۱۸۱۲ دلار در هر اونس رسید
در هفته جاری قیمت جهانی طلا نیز همچنان ثبات خود را حفظ کرد و نسبت به هفته گذشته هر اونس بیش از ۹  دلار در هر کاهش افزایش یافت و در پایان هفته جاری به ۱۸۱۲ دلار در هر اونس رسید.

در تحلیل وضعیت بازار طلا در تهران «محمد کشتی آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران به خبرنگار خبرگزاری بازار گفت: از اول هفته جاری دادوستد طلا همچنان روند کاهشی داشت به طوری که در آخرین روز هفته جاری سطح معاملات طلا در بازار به حداقل رسید.

در مجموع واکنش بازار به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور جدید مثبت بود زیرا این طور ارزیابی می شود که با آغاز بکار دکتر رئیسی قیمت ها به احتمال زیاد روند کاهشی داشته باشد

نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه واکنش بازار را به آغاز بکار رئیس جمهور جدید را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: در مجموع واکنش بازار به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور جدید مثبت بود زیرا این طور ارزیابی می شود که با آغاز بکار رئیسی قیمت ها به احتمال زیاد روند کاهشی داشته باشد.

کشتی آرای با اشاره به روند کاهشی قیمت طلا در بازارهای جهانی اظهارداشت: در نخستین روز هفته جاری قیمت اونس جهانی طلا حدود ۱۸۰۰دلار بود اما در پایان هفته به ۱۸۱۲ دلار در هر اونس رسید و به طور متوسط هر روز ۲ دلار کاهش یافت.

قیمت سکه طرح قدیم با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسید
نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران بیان کرد: در هفته جاری با توجه به اینکه شاهد کاهش قیمت ارز بودیم این مساله منجر به نوسان قیمت طلا و سکه در بازار بود و در آخرین روز هفته، نسبت به اول هفته قیمت سکه طرح قدیم با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: قیمت سکه طرح جدید نیز با ۲۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به اول هفته به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و قیمت نیم سکه نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

کشتی آرای بیان کرد: ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به اولین روز هفته جاری به ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و سکه یک گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به اول هفته جاری به قیمت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران یادآورشد: هر مثقال طلا در بازار تهران با ۱۱۰ هزار تومان به نسبت اول هفته در آخرین روز معاملات در بازار به ۴ میلیون و ۷۶۶ هزار تومان در هر مثقال رسید و هرگرم طلای ۱۸ عیار با ۲۴ هزار تومان کاهش در هر گرم، به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

وی با اشاره به وضعیت معاملات طلا در بازارهای جهانی بیان کرد: در هفته جاری قیمت اونس جهانی طلا آنچنان شاهد تغییرات نبود بلکه نوسانات قیمت اونس جهانی بسیار اندک بود و به نظر می آید هفته آینده نیز همین وضعیت را در بازارهای جهانی طلا شاهد خواهیم بود.

در آستانه ماه محرم هستیم و سه شنبه هفته آینده ۱۹ مرداد ماه نخستین روز ماه محرم است لذا دادوستد طلا و سکه در بازار با روند نزولی کاهش پیدا خواهد کرد

کشتی آرای در خصوص پیش بینی وضعیت بازار طلا در هفته آینده گفت: در آستانه ماه محرم هستیم و سه شنبه هفته آینده ۱۹ مرداد ماه نخستین روز ماه محرم است لذا داد و ستد طلا و سکه در بازار با روند نزولی کاهش پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران خاطر نشان کرد: در حوزه جهانی با توجه به اینکه ماه آگوست (مرداد - شهریور) تعطیلات تابستانی بسیاری از شرکت ها و کارخانجات بزرگ در برخی از کشورهای جهان است لذا در این ماه به علت کاهش معاملات، معمولا قیمت ها روند کاهشی دارد.

به علت کاهش تقاضا در بازار قیمت اونس جهانی طلا شاهد تغییرات قیمتی آنچنانی نخواهد بود
کشتی آرای تاکید کرد: به خاطر همین به نظر می رسد که به علت کاهش تقاضا در بازار قیمت اونس جهانی طلا شاهد تغییرات قیمتی نخواهد بود و اگر هم تغییراتی داشته باشد بسیار اندک خواهد بود.

یک کارشناس بازار طلا گفت: هرچند که قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه گذشته بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا، اندکی بالا رفت، اما همچنان معاملات در سطح اندکی بود.

«حسین زارع پور» افزود: بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۴ دلار و ۲۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۶ دلار رسید.

از طرفی به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا مانند بازارهای ارز منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکاست. حرکت قیمت طلا تحکیمی اما از نظر ساختاری مثبت بوده است و تصور می کنم به رشد بیشتر در روزهای آینده اشاره دارد. همگرا شدن میانگین قیمت ۱۰۰ روزه و قیمت ۲۰۰ روزه نشان می دهد که طلا قیمت جدیدی را خواهد شکست و تصور می کنم آمار اشتغال روز جمعه عامل تعیین کننده باشد.

گزارش اشتغال ملی که روز جاری از سوی موسسه ADP منتشر خواهد شد، به انتظارات در خصوص آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا شکل خواهد بخشید.

میشل بومان، از مقامات بانک مرکزی آمریکا روز گذشته گفت: بازار کار اندکی زمان می برد تا از تبعات همه گیری ویروس کرونا بهبود پیدا کند و کارهای بیشتری لازم است انجام شود تا اقتصاد به بهبودی کامل بازگردد و ماری دالی، رییس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو نظرات مشابهی را ابراز کرد که دلار در برابر سایر ارزهای رقیب در پایین ترین رکورد اخیرش قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات هفته گذشته جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره عدم افزایش نرخهای بهره به این زودی، باعث صعود بیش از یک درصدی طلا و نزول دلار به پایین ترین رکورد یک ماهه شده است.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز سه شنبه هفته جاری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۷.۹۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۶۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۶۵۲ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۰۵۰ دلار و ۳۹ سنت معامله شد.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha