۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تولید شمش به روش ریخته‌گری مداوم (CCM) در مجتمع صنعتی اسفراین
برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

تولید شمش به روش ریخته‌گری مداوم (CCM) در مجتمع صنعتی اسفراین

بجنورد- مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: کارشناسان این مجتمع برای نخستین بار در کشور موفق به تولید شمش با مقطع گرد، به روش ریخته‌گری مداوم (CCM) شدند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی مجتمع صنعتی اسفراین،  علی ملک، با اشاره به تولید شمش یا مقطع گرد و سایز بالا به روش ریخته‌گری مداوم، اظهار داشت: این شمش‌ها با قطرهای ۲۵۰-۳۶۵-۴۲۰-۴۶۰ و ۵۳۰ میلی‌متر با طول حداکثر ۶۰۰۰ میلی‌متر در دو خط مجزا و باکیفیت قابل قبولی(کیفیت سطحی و داخلی) تولید شدند و برگ زرین دیگری از افتخارات مجتمع صنعتی اسفراین را ثبت کرده و باهمت کارکنان زحمتکش این مجتمع، عملاً شعار " تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع" را در شرایط سخت تحریم‌ها محقق کردند و این نشانه بارزی از خودباوری و نگاه به توانایی‌های داخلی است.

وی، خاطرنشان کرد: باهمت متخصصان این مجتمع عظیم صنعتی، تولید انبوه شمش در قطر ۵۳۰ میلی‌متر آغاز شد و تست قالب ۶۳۰ میلی‌متر نیز به‌زودی و با توجه به سفارش مشتری در برنامه تولید قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین بابیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در این خط تولیدی ۵۰ هزار تن محصول را هدف‌گذاری کرده‌ایم افزود: با تولید محصولات به روش ریخته‌گری مداوم، زمان تولید محصول کاهش‌یافته و همچنین در هزینه‌های مستقیم تولید، کاهش قابل‌توجهی در هزینه‌های تولید شمش به نسبت روش تک باری و کاهش زیادی در میزان پرت سروته خواهیم داشت و همچنین عدم نیاز به استفاده از سیستم راهگاهی و انجماد شمش در قالب مسی آبگرد، تأثیر بسیار مطلوبی ازلحاظ کیفیت شمش تولیدی از دیدگاه متالورژیکی همچون جدایش عنصری و ناخالصی خواهد داشت.

ملک یادآور شد: عمده محصولات خط ریخته‌گری مداوم در صنایع حمل‌ونقل ریلی و به‌طور خاص تولید لوله‌های بدون درز در صنایع پایین‌دستی، مورداستفاده قرار می‌گیرد و در پیشبرد اهداف کلان کشور کمک بزرگی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha