۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
 ۸۰ محور ارتباطی مازندران دچار رانش و سیل بردگی شده است
مدیرکل راهداری مازندران:

۸۰ محور ارتباطی مازندران دچار رانش و سیل بردگی شده است

ساری- مدیرکل راهداری مازندران با اشاره به خسارت ۲۲۰ میلیارد تومانی سیلاب به راه های استان گفت: ۸۰ محور استان به طول ۱۴۳ کیلومتر دچار ریزش، رانش و سیل بردگی شده است.

به گزارش بازار به نقل از راهداری مازندران، عباسعلی نجفی اظهار داشت: در پی بارش های اخیر ۸۰ محور ارتباطی استان اعم از روستایی، فرعی و اصلی به طول بیش از ۱۴۳ کیلومتر دچار رانش، ریزش، لغزش و سیل بردگی شده و برآورد اولیه خسارت به طور تقریبی ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: نقاط رانشی و خسارتی سیل اخیر را محورهای کوهستانی از جمله شهرستان سوادکوه ۲۷ محور روستایی به طول ۲۹ کیلومتر، سوادکوه شمالی۹ محور روستایی به طول۶ کیلومتر، شهرستان آمل سه محور روستایی به طول ۱۱ کیلومتر، شهرستان بابل ۱۶ محور روستایی به طول ۹ کیلومتر، شهرستان تنکابن ۵ محور فرعی و روستایی به طول ۹ کیلومتر، شهرستان نوشهر هفت محور روستایی به طول شش کیلومتر، شهرستان رامسر سه محور روستایی به طول سه کیلومتر ،شهرستان نور هشت محور روستایی به طول ۳.۵ کیلومتر، محور کندوان دو نقطه به طول ۳۰ کیلومتر و محور هراز ۲۱ نقطه به طول ۳۶ کیلومتر بوده است.

وی افزود: این اداره کل با تجهیزات کامل راهداری از همان آغاز رانش و سیل در محل حادثه حضور داشته و تحت هر شرایطی مسیر را برای تردد کابران جاده ای مهیا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در خصوص علت بروز این حادثه اظهار داشت: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه ها شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده ای وارد نکرده است.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha