۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
عرضه روزانه ۳ هزار و ۹۵۰ تن سیمان در اردبیل/ قیمت‌ها به تعادل می‌رسد
رئیس صمت اردبیل:

عرضه روزانه ۳ هزار و ۹۵۰ تن سیمان در اردبیل/ قیمت‌ها به تعادل می‌رسد

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با تصمیم ستاد تنظیم بازار و همکاری کارخانه سیمان روزانه ۳ هزار و ۹۵۰ تن سیمان در استان اردبیل عرضه می‌شود.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا حد زیادی مشکل تامین سیمان و تعدیل قیمت‌ها در سطح استان اردبیل حل شده و عرضه خارج از شبکه سیمان نیز با تشدید نظارت‌ها به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه صاحبان پروانه‌های ساختمانی و واحدهای عمرانی سیمان‌بر به راحتی‌ می‌توانند سیمان مورد نیاز خود را به نرخ مصوب دریافت کنند، اظهار کرد: قرار نیست به دلیل کاهش تولید سیمان با اعمال سیاست‌های تعدیل انرژی افزایش پیدا کرده و یا عده‌ای دلال بخواهند به چندین برابر قیمت مصوب سیمان را در بازار آن هم به شکل بازار سیاه عرضه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه عده‌ای در روزهای گذشته به بهانه ساخت و ساز و با پروانه‌های قدیمی اقدام به خرید و تهیه سیمان و عرضه آن به خارج از شبکه داشتند، گفت: همه این افراد شناسایی و با تشکیل پرونده از سوی تعزیرا اعمال قانون شده‌اند.

صادقی افزود: وزارت صمت با استقبال از سیاست استان اردبیل در تنظیم بازار سیمان سعی دارد تا به تثبیت قیمت کمک کرده و جلوی عرضه سیمان را در خارج از شبکه بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان نمین با حداکثر ظرفیت و با شیفت شبانه تولید سیمان را انجام می‌دهد، تصریح کرد: هیچ مشکلی در تامین سیمان مورد نیاز واحدهای عمرانی نداریم و تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری انجمن‌های بخش خصوصی در این حوزه از التهابات و کاستی‌ها احتمالی در این حوزه بکاهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: ظرفیت تولید سیمان در کارخانه نمین در روزهای آینده به بیش از ۴۰۰ هزار تن نیز خواهد رسید و در هفته آینده به صورت کامل مشکل تامین و عرضه سیمان با قیمت مصوب برطرف شده و التهابات در این بازار فروکش می‌کند.

صادقی اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد تا سیمان به نرخ‌های متعدد و در بازار سیاه به نرخ ۸۰ هزار تومان عرضه شود چرا که این امر ظلم و جفا در حق مجموعه‌های عمرانی و صاحبان پروژه‌های ساختمانی است که بخواهند با این نرخ سیمان را تامین کنند.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha