۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر قند در سال زراعی جاری
مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر قند در سال زراعی جاری

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی از افزایش قیمت خرید تضمینی چغندرقند در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، پیمان حصادی در رابطه با قیمت خرید تضمینی چغندرقند اظهار داشت: به منظور حمایت از کشاورزان چغندرکار و در راستای پایداری تولید، به پیشنهاد سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، قیمت تضمینی چغندرقند در سال زراعی جاری با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به خروج شکر  از گروه کالایی یک و واردات آن با ارز نیمایی، تغییر کرده است.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا مصوبه شورای اقتصاد به دست ما نرسیده اما قیمت قطعی خرید تضمینی  چغندرقند افزایش داشته است.

حصادی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندرقند بهاره، پیش از این ۵۰۲ تومان اعلام شده بود که در حال حاضر قیمت پیشنهادی ۶۲۴ تومان مصوب شده و ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی چغندرقند پاییزه تصریح کرد: چغندرقند کشت پاییزه از ۴۹۱ تومان به ۵۹۰ تومان پیشنهاد افزایش داشته که ۳۵ درصد افزایش قیمت تصویب شده است.

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی افزود: در کشت بهاره علاوه بر نرخ خرید تضمینی ۵۰ تومان به عنوان کمک کرایه حمل پرداخت می شود اما در کشت پاییزه ۱۰۰ تومان کمک کرایه حمل در نظر گرفته شد، بنابراین نسبت به سال گذشته، چغندرقند بهاره ۶۱ درصد و چغندرقند پاییزه ۶۲ درصد افزایش قیمت دارد. این می تواند انگیزه بسیار خوبی برای تشویق کشاورزان به کشت چغندرقند باشد.

حصادی در رابطه با برنامه کشت چغندر قند در واحد سطح گفت: برنامه کشت ما برای سال جاری ۱۱۰ هزار هکتار است که طبق این برنامه، ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تن تولید محصول چغندر قند خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۰٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha